S. Pellegrino , Acqua Panna i Perrier – w ramach tych trzech międzynarodowych marek wody Nestle planuje znacznie zredukować emisję pochodzącą z logistyka.Na ten cel do 2030 roku koncern przeznaczy w sumie ponad 100 milionów franków szwajcarskich.
Inwestycja będzie koncentrować się na optymalizacji tras logistycznych i przyspieszeniu transportu kolejowego, zwiększeniu wykorzystania paliw alternatywnych i opcji transportu oraz testowaniu innowacyjnych alternatywnych opcji transportu.
Nestlé idzie w kierunku zerowej emisji netto
Eliminując niepotrzebne podróże i przechodząc na alternatywne środki transportu, międzynarodowe marki wodne Nestlé będą w stanie zmniejszyć całkowitą emisję gazów cieplarnianych i przyczynić się do realizacji zobowiązania Nestlé do zerowej emisji netto do 2050 roku.
Zdecydowana większość emisji międzynarodowych marek wodnych Nestlé pochodzi z logistyki i opakowań (zakres 3), zgodnie z oceną cyklu życia zweryfikowaną przez Quantis, wiodącą firmę konsultingową zajmującą się zrównoważonym środowiskiem. Marki te zmniejszyły już całkowitą emisję gazów cieplarnianych średnio o 10% w ciągu ostatniej dekady i postawiły sobie za cel osiągnięcie neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla do końca 2022 r.
Nestlé Waters nada priorytet dalszej redukcji emisji jako najbardziej wpływowemu sposobowi, w jaki te marki mogą przyczynić się do osiągnięcia przez Grupę Nestlé ambicji zerowej emisji netto i osiągnięcia największego długoterminowego wpływu na emisje, zamiast certyfikacji neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla. Ograniczenie emisji gazów cieplarnianych w logistyce wymaga zmian systemowych i współpracy w całym łańcuchu dostaw.
Koncern przekształcił 30% logistyki z transportu drogowego na kolejowy
Wraz ze swoimi partnerami logistycznymi i klientami, Nestlé Waters zmniejsza liczbę przejazdów ciężarówek poprzez optymalizację ładunków i tras. Zapewni klientom mniej, ale większych przesyłek i zwiększy wykorzystanie transportu kolejowego w całej Europie, kontynencie, na którym Nestlé Waters ma największy wpływ na środowisko.
W rzeczywistości do 2021 roku Nestlé Waters przekształciło 30% swojej europejskiej logistyki z transportu drogowego na kolejowy. We Francji Nestlé Waters uruchomiła nowe trasy kolejowe dla Perrier, oszczędzając szacunkowo 12 000 ton ekwiwalentu CO2 rocznie do końca 2022 roku.
W planach pociągi napędzane wodorem
Firma współpracuje również z partnerami, aby do 2025 roku uruchomić we Francji trasę pociągów napędzanych wodorem. Trasa ta pomoże zredukować ekwiwalent CO2 o około 10 000 ton rocznie – co oznacza redukcję o 90% obecnych emisji, co odpowiada ponad 30 000 podróży samochodem w obie strony z Paryża do Nicei rocznie.
Transport kolejowy marek S. Pellegrino i Acqua Panna umożliwił również redukcję od 800 do 1700 ton CO2 .
Biopaliwa przyszłością logistyki Nestlé
Wraz ze swoimi dostawcami logistyki i paliw, Nestlé Waters zwiększa wykorzystanie biopaliw, w tym bio-LNG (skroplony gaz ziemny wytwarzany z przetworzonych odpadów organicznych), w samochodach ciężarowych i innych rodzajach biopaliw w logistyce frachtu morskiego do Ameryki Północnej.
Wykorzystanie biopaliw wymaga przejścia na pojazdy napędzane bio-LNG oraz rozwoju infrastruktury zaopatrzenia i tankowania. Partnerzy Nestlé Waters we Włoszech i Niemczech rozpoczęli wdrażanie tej technologii w swoich operacjach logistycznych.
Pojazdy elektryczne we flocie
Nestlé Waters prowadzi w Europie pilotażowe testy pojazdów elektrycznych z pełnym akumulatorem, aby ocenić ich trwałość i użyteczność. Te projekty pilotażowe obejmują wykorzystanie trzech nowych, w pełni elektrycznych samochodów ciężarowych (HGV) – jednych z pierwszych tego rodzaju – w Niemczech, Włoszech i Szwajcarii.
Nestlé jest członkiem-założycielem European Clean Trucking Alliance wraz z innymi spedytorami, firmami transportowymi i przedstawicielami społeczeństwa obywatelskiego. Sojusz ma na celu przyspieszenie dekarbonizacji transportu drogowego w Europie. Przez ostatnie trzy lata Nestlé pomagało Sojuszowi nabierać coraz większego rozpędu.
Foto: mat. prasowe