"2022 był kolejnym rokiem poważnych wyzwań. Branża notuje dalsze spadki wolumenu sprzedaży piwa i wartościowy wzrost, będący wynikiem wyższych cen" – mówi Mieszko Musiał, prezes zarządu Carlsberg Polska podsumowując ostatnie 12 miesięcy.
Kolejny trudny rok dla branży piwnej
Kategoria piwa mierzy się z trudnościami zdecydowanie dłużej niż przez dwanaście ostatnich miesięcy, jednak – jak zauważył Mieszko Musiał z Carlsberg Polska – 2022 rok był kolejnym okresem poważnych wyzwań. Mowa nie tylko o rosnących kosztach produkcji, ale także kolejnym skoku akcyzy, a także brakach w dostępności surowców.
Wyzwania rynkowego oraz te wewnętrzne
Prezes zarządu Carlsberg Polska podsumowując 2022 rok zwróćił uwagę zarówno na wyzwania, które dotyczyły bezpośrednio firmy, jak też na ogólną sytuację na rynku piwa. W obydwu wymiarach działo się dużo.
Co przyniesie 2023 rok?
Branża nie ma złudzeń odnośnie nadchodzącego 2023 roku. Jak zaznacza Mieszko Musiał, to będzie trudny rok.
Foto: Mieszko Musiał, prezes zarządu Carlsberg Polska (mat. redakcji)