Maciej Częścik, Sokołów: Trudno dziś stawiać jakiekolwiek uzasadnione prognozy na przyszły rok

Maciej Częścik, Sokołów: Trudno dziś stawiać jakiekolwiek uzasadnione prognozy na przyszły rok

Ten rok postawił przed nami szczególnie wiele wyzwań – podsumowuje ostatnie 12 miesięcy Maciej Częścik, wiceprezes zarządu ds. handlu i marketingu w Sokołów. Jak radziła sobie w tym czasie branża mięsna?

2022 rok czasem wyzwań w branży

2022 rok postawił przed producentami wiele wyzwań. O ile cały sektor spożywczy mierzył się z rosnącymi kosztami i galopującą inflacją, branża mięsna dodatkowo miała do czynienia m.in. z rozprzestrzeniającym się ASF czy spadkiem pogłowia trzody chlewnej. 

Wybuch wojny w Ukrainie przyniósł dalekosiężne konsekwencje dla sytuacji gospodarczej nie tylko w naszym regionie, ale i w ujęciu globalnym. Wszyscy borykamy się z szalejącą inflacją. Koszty produkcji osiągnęły niezwykle wysoki poziom i są ogromnym wyzwaniem dla producentów. W branży mięsnej wyzwaniami są ponadto wciąż rozprzestrzeniający się ASF, niestabilna sytuacja na rynku surowcowym oraz spadek pogłowia trzody chlewnej.

Maciej Częścik, wiceprezes zarządu ds. handlu i marketingu w Sokołów

Pewne są zmiany nawyków konsumenckich

Jak zaznacza Maciej Częścik, mimo trudnych uwarunkowań, dzięki ciężkiej pracy całego zespołu Grupy Sokołów, aktywnemu poszukiwaniu rozwiązań i nowych możliwości, firmie udało się osiągnąć satysfakcjonujące wyniki. Co przyniesie 2023 rok?

Ze względu na niezwykle złożoną sytuację rynkową, trudno dziś stawiać jakiekolwiek uzasadnione prognozy na przyszły rok. Pewne jest jednak, że konsumenci nadal będą wykazywać zwiększoną wrażliwość na relację jakości do ceny i poszukiwać promocji.

Dla nas niezwykle istotne jest dążenie do utrzymania równowagi między stabilnym rozwojem naszej Grupy, a zachowaniem takich cen, które będą akceptowalne dla klientów. Będziemy nadal aktywnie szukać i wdrażać rozwiązania optymalizujące w wielu obszarach. Niezmiennie realizujemy też inwestycje z zakresu zrównoważonej produkcji żywności. Naszym celem pozostaje dostarczanie wysokiej jakości, bezpiecznych i smacznych wyrobów, zgodnie z oczekiwaniami naszych konsumentów.

Maciej Częścik, wiceprezes zarządu ds. handlu i marketingu w Sokołów

Foto: Maciej Częścik, wiceprezes zarządu ds. handlu i marketingu w Sokołów (mat. redakcji)

Reklama