"2022 był kolejnym trudnym rokiem dla branży piwowarskiej" – mówi Iwona Jacaszek-Pruś, dyrektorka ds. korporacyjnych w Kompanii Piwowarskiej. Jak dodaje, kolejna podwyżka podatku akcyzowego o 10%, wojna w Ukrainie i jej konsekwencje, szybko rosnąca inflacja oraz zakłócenia w łańcuchu dostaw – to wydarzenia, które postawiły w 2022 roku niezwykle trudne wyzwania przed branżą.
Kolejne spadki wolumenu sprzedaży piwa
2022 rok był kolejnym, kiedy podczas kluczowego dla branży sezonu wiosenno-letniego odnotowano spadek sprzedaży piwa. Jak wyjaśnia Iwona Jacaszek-Pruś, wolumen spadł w tym czasie o ok. 2,5%, a spowolnienie było zauważalne nawet w takich kategoriach jak piwa bezalkoholowe czy smakowe.
Ponadprzeciętne wyniki specjalności od Kompanii Piwowarskiej
Wśród licznych trudności, Kompania Piwowarska odnotowała jednak bardzo dobre wyniki w przypadku sprzedaży piwnych specjalności. Jakie plany na najbliższy rok ma firma?
Foto: Iwona Jacaszek-Pruś, dyrektorka ds. korporacyjnych, Kompania Piwowarska (mat. redakcji)