Konsumenci reagują natychmiast, gdy napotkają problem w e-sklepie. Jeden błąd to utrata 3/4 klientów

Konsumenci reagują natychmiast, gdy napotkają problem w e-sklepie. Jeden błąd to utrata 3/4 klientów

Aż 95% konsumentów twierdzi, że w bieżącym okresie przedświątecznym, ważniejsze niż w poprzednich latach było znalezienie ofert najatrakcyjniejszych cenowo – wynika z badania Cisco AppDynamics. Mimo tego, aż 73% ankietowanych przyznaje, że nawet najlepsze promocje nie przekonają ich do skorzystania z oferty sklepu, który posiada nieresponsywną platformę do zakupów online.

Doświadczenia klientów są równie ważne jak niskie ceny, a na prowadzących e-sklepy spoczywa presja zapewnienia odpowiedniej wydajności aplikacji. Badania opublikowane przez Cisco AppDynamics pokazują, jak duże znaczenie dla kupujących online ma jakość dostępnej technologii podczas polowania na najlepsze okazje w okresie świątecznym.

Konsumenci polegają na ofertach świątecznych, ale liczą się też inne kryteria zakupu

Chociaż jest to teraz powszechne dla kupujących online, aby czekać do kluczowych dat zakupów i sezonu świątecznych wyprzedaży, rywalizacja sklepów jest jeszcze większa w obliczu obecnej sytuacji gospodarczej i wynikającej z niej presji finansowej. Aż 95% konsumentów twierdzi, że w tym roku ważniejsze niż wcześniej jest dla nich znalezienie ofert z niskimi cenami ze względu na rosnące koszty życia i niepewne perspektywy finansowe.

Niezależnie od tego, czy kupujemy prezenty dla rodziny i przyjaciół, żywność i napoje na święta czy artykuły gospodarstwa domowego, konsumenci są zdeterminowani, aby w nadchodzących tygodniach znaleźć jak najniższe ceny. Ale oprócz tych wspaniałych ofert, ludzie chcą również doświadczeń cyfrowych najwyższej jakości.

Zero tolerancji dla słabych doświadczeń cyfrowych w sezonie świątecznym

Badanie Cisco AppDynamics, przeprowadzone wśród ponad 12 000 konsumentów w 12 krajach, podkreśla, że oczekiwania konsumentów dotyczące cyfrowych doświadczeń są jeszcze wyższe niż dotychczas. 95% osób twierdzi, że ważne jest, aby aplikacje i usługi cyfrowe zapewniały szybkie i bezproblemowe doświadczenie bez żadnych opóźnień lub zakłóceń.

Osoby kupujące w sieci, które starają się znaleźć najlepsze oferty, nie mają czasu ani cierpliwości, aby zajmować się nieresponsywnymi aplikacjami i reagują natychmiast, gdy napotykają jakiekolwiek problemy. 63% konsumentów twierdzi, że jeśli aplikacje i usługi cyfrowe, z których będą korzystać w celu znalezienia najlepszych ofert w tym sezonie świątecznym nie będą działać należycie, wywoła to u nich uczucie niepokoju i złości.

Jeden błąd i tracisz klienta

Mimo świątecznego ciepła, klienci nie wybaczają ani nie zapominają o sprzedawcach, którzy trafili na ich listę "niegrzecznych". W tym środowisku jest wysoka presja i nie ma drugiej szansy dla sprzedawców.

Na pierwszy znak problemu podczas korzystania z aplikacji, prawie trzy czwarte klientów odwróci się i odejdzie, prawdopodobnie nigdy nie wracając. 64% konsumentów twierdzi, że marki dostaną jeszcze jedną szansę, aby zrobić na nich dobre wrażenie - jeśli ich usługa cyfrowa lub aplikacja nie będzie działać dobrze, już więcej z niej nie skorzystają.

Co ciekawe, odsetek ten wzrósł z 57% od czasu ubiegłorocznej edycji badania. Wskazuje to, że odpowiednia jakość sklepów cyfrowych staje się coraz ważniejsza, nawet gdy ludzie przywiązują wagę do niskich cen.

Liderzy handlu detalicznego będą chcieli wykorzystać zwiększony popyt w okresie świątecznym. Muszą jednak zdawać sobie sprawę, że same niskie ceny nie wystarczą do osiągnięcia sukcesu. Tylko dzięki połączeniu świetnych ofert z najwyższą jakością ich aplikacji cyfrowych będą w stanie zdobyć nowych klientów i napędzić sprzedaż.

James Harvey, EMEA CTO w Cisco AppDynamics

Foto: mat. prasowe

Reklama