Kaufland zakończył test usługi K-Scan. Samodzielne skanowanie będzie dostępne w kolejnych sklepach

Kaufland zakończył test usługi K-Scan. Samodzielne skanowanie będzie dostępne w kolejnych sklepach

We wrześniu tego roku Kaufland rozpoczął testowanie usługi K-Scan w kilku marketach na Śląsku. Jak informuje sieć, rozwiązanie umożliwiające samodzielne skanowanie produktów zostało entuzjastycznie przyjęte przez klientów.

Kaufland inwestuje w rozwiązania zwiększające komfort klientów. Obok kas samoobsługowych, które można znaleźć w większości sklepów sieci, firma we wrześniu wdrożyła usługę K-Scan. Klienci sześciu sklepów w Polsce mogą korzystać z oferowanego narzędzia oraz testować jego funkcjonalność. Mobilne skanery są obecne w marketach na Śląsku – w Tarnowskich Górach, w Katowicach (w dwóch sklepach), w Siemianowicach Śląskich oraz w Chorzowie (w dwóch sklepach).

Debiut K-Scan – jakie wyniki?

Kaufland przeanalizował dane dotyczące zainteresowania klientów usługą K-Scan. Zgromadzone wyniki wskazały, że z tygodnia na tydzień cieszyła się ona coraz większą popularnością. Do 11 grudnia z usługi K-Scan skorzystało łącznie 63 803 odwiedzających sklepy Kaufland.

Co ciekawe, wskaźniki pokazują, że na samodzielne skanowanie zdecydowali się konsumenci o wyższej średniej wartości koszyka zakupowego niż klienci korzystający z kas tradycyjnych. Nowa usługa cieszy się największą popularnością w markecie w Katowicach, gdzie z usługi K-Scan skorzystało blisko 8% klientów.

Kaufland wdroży K-Scan w kolejnych ponad 60 sklepach

Usługa K-Scan ma na celu zwiększenie komfortu oraz skrócenie czasu zakupów. Wyniki, które zebrano w trakcie okresu testowego, wskazują na pozytywny odbiór klientów oraz rosnące zainteresowanie  rozwiązaniami tego typu. Z tego względu do końca 2023 r. Kaufland planuje wdrożyć usługę w ponad 60 sklepach.

Samodzielne skanowanie produktów to jednak nie jedyne usprawnienie technologiczne w sieci Kaufland. Osoby zainteresowane pracą w firmie mogą np. skorzystać z pomocy interaktywnego chatbota rekrutacyjnego Kala. Dodatkowo w marketach dostępne są m.in. cyfrowe panele, przy pomocy których kupujący mogą sprawdzić cenę produktu, ekrany reklamowe digital signage oraz kasy samoobsługowe.


Foto: mat. prasowe

Reklama