Carrefour stworzył bota, który sprzedaje prezenty na platformie WhatsApp

Carrefour stworzył bota, który sprzedaje prezenty na platformie WhatsApp

W ramach swoich cyfrowych celów, Carrefour stawia innowacyjne doświadczenie w zakresie handlu społecznościowego: kupujący mogą obecnie kupować prezenty świąteczne bezpośrednio za pośrednictwem WhatsApp.

Francuscy klienci po raz pierwszy w historii będą mogli zrobić świąteczne zakupy za pośrednictwem WhatsApp. Detalista powołał dedykowana bota o ksywce "Carrefour Father Christmas". Klienci od 5 do 21 grudnia będą mogli wybierać spośród 100 najpopularniejszych produktów w czterech kategoriach niespożywczych – zabawki, zaawansowane technologie, gry i sprzęt AGD.

Zakupy w Carrefourze poprzez WhatsApp

Od 5 do 21 grudnia mogą zamówić 100 świątecznych produktów Carrefour bezpośrednio przez WhatsApp. Sprzedawca zainstalował bota „Carrefour Father Christmas” na platformie WhatsApp. Po raz pierwszy we Francji ludzie mogą zrobić świąteczne zakupy za pośrednictwem WhatsApp, wybierając spośród 100 najpopularniejszych produktów w czterech kategoriach niespożywczych – zabawki, zaawansowane technologie, gry i sprzęt AGD.

Klienci po wybraniu na WhatsApp przedmiotu, który chcą kupić są kierowani do francuskiego sklepu internetowego Carrefour, aby mogli zapłacić. Produkty – wszystkie dostępne z dostawą do domu – są następnie wysyłane przez Carrefour do klientów.

W planach testy w innych krajach

Carrefour był w stanie wykorzystać szereg nowych funkcji WhatsApp, które są dostępne tylko dla kilku partnerów na całym świecie. Nowe funkcje, które użytkownicy we Francji mogą wypróbować na wyłączność, obejmują różne usprawnienia ergonomiczne oraz możliwość tworzenia list produktów ze sklepu online Carrefour.fr i dołączania do aplikacji koszyka zakupów.

Docelowo Carrefour ma nadzieję, że będzie mógł włączyć funkcję płatności bezpośrednio w WhatsApp.

Jak wiecie, nie chcemy przegapić żadnej innowacji w Carrefour. Dzięki temu nowemu, innowacyjnemu doświadczeniu w handlu społecznościowym staramy się zrozumieć zmieniające się oczekiwania naszych klientów i dopasować się do ich nowych nawyków. Dostosowujemy również nasze możliwości techniczne, abyśmy mogli zarządzać przepływem zamówień z platform społecznościowych poza naszym serwisem e-commerce. Tego typu doświadczenia będą również w najbliższych miesiącach testowane w innych krajach Grupy.

Elodie Perthuisot, dyrektor wykonawczy ds. handlu elektronicznego, danych i transformacji cyfrowej Grupy Carrefour

Handel społecznościowy polega na udostępnianiu produktów i usług na platformach mediów społecznościowych w celu zwiększenia sprzedaży i poprawy jakości zakupów. Uzupełnia e-commerce. Według badania przeprowadzonego w styczniu 2022 r. przez Accenture, w ciągu najbliższych trzech lat handel społecznościowy wzrośnie 2,5-krotnie i będzie wart około 1,2 bln USD na całym świecie.


Foto: biuro prasowe Carrefour

 

Reklama