3 sekundy to granica cierpliwości e-konsumenta. Home.pl inwestuje w superszybkie serwery

3 sekundy to granica cierpliwości e-konsumenta. Home.pl inwestuje w superszybkie serwery

Jeżeli klient sklepu internetowego będzie musiał czekać na załadowanie strony dłużej niż 3 sekundy – wybierze zakupy gdzie indziej. Home.pl chcąc odpowiedzieć na potrzeby e-commerce inwestuje w nowe serwery. Mają wpłynąć na czas ładowania witryn.

Duży potencjał na rynku e-commerce

Według danych Statista, w Polsce działa ponad 50 tysięcy sklepów internetowych. Natomiast według październikowych danych dostarczonych przez serwis BuiltWith w ramach raportu "Web Technology Usage Trends in Poland", na czele listy rozwiązań open source, z których korzystają plasują się WooCommerce (sklepowa wtyczka do WordPressa), wykorzystywana przez 47 tys. witryn i silnik PrestaShop, z którego korzysta 19 tys. sklepów.

Zainteresowanie klientów rozwiązaniami open source jest ogromne, głównie ze względu na liczbę możliwości, jaką oferują właścicielom stron internetowych. Personalizacja i optymalizacja pod kątem potrzeb właścicieli e-commerce oprócz samego silnika strony powinna obejmować całą infrastrukturę odpowiedzialną za jej działanie, a więc także hosting. Z tego powodu zdecydowaliśmy się zainwestować w nowe, superszybkie maszyny, których parametry idealnie łączą się z potrzebami użytkowników WordPressa i PrestaShop.

Magdalena Chudzikiewicz, członkini zarządu, Chief Commercial Officer w home.pl

Maszyny szyte na miarę e-commerce

Do serwerowni home.pl trafiły urządzenia zaprojektowane specjalnie pod kątem potrzeb użytkowników WordPressa (również z wtyczką WooCommerce) oraz PrestaShop. Sprzęt już działa i przynosi korzyści korzystającym z usług właścicielom sklepów internetowych znajdującym się w portfolio firmy.

Cała magia polega na tym, że dysponujemy hostingiem profilowanym, który wspiera działanie konkretnych aplikacji i rozwiązań. Teraz ten hosting będzie znacznie bardziej stabilny i wydajny, co spowoduje, że klienci pozostaną na odwiedzanych stronach, co w konsekwencji zwiększa szansę, że dokonają zakupu.

Magdalena Chudzikiewicz

Foto: biuro prasowe home.pl

Reklama