Jeżeli klient sklepu internetowego będzie musiał czekać na załadowanie strony dłużej niż 3 sekundy – wybierze zakupy gdzie indziej. Home.pl chcąc odpowiedzieć na potrzeby e-commerce inwestuje w nowe serwery. Mają wpłynąć na czas ładowania witryn.
Duży potencjał na rynku e-commerce
Według danych Statista, w Polsce działa ponad 50 tysięcy sklepów internetowych. Natomiast według październikowych danych dostarczonych przez serwis BuiltWith w ramach raportu "Web Technology Usage Trends in Poland", na czele listy rozwiązań open source, z których korzystają plasują się WooCommerce (sklepowa wtyczka do WordPressa), wykorzystywana przez 47 tys. witryn i silnik PrestaShop, z którego korzysta 19 tys. sklepów.
Maszyny szyte na miarę e-commerce
Do serwerowni home.pl trafiły urządzenia zaprojektowane specjalnie pod kątem potrzeb użytkowników WordPressa (również z wtyczką WooCommerce) oraz PrestaShop. Sprzęt już działa i przynosi korzyści korzystającym z usług właścicielom sklepów internetowych znajdującym się w portfolio firmy.
Foto: biuro prasowe home.pl