Dynamika wzrostu cen produktów spożywczych kolejny miesiąc z rzędu pozostaje na bardzo wysokim poziomie. Najnowsze dane GUS pokazują, że zakupy spożywcze kosztują konsumentów już ponad 22% więcej niż w listopadzie 2021 roku.
Czy trudna sytuacja ekonomiczna zmusiła nas do szukania oszczędności na zakupach spożywczych? Kupujemy mniej, a pomimo to wydajemy więcej? Aplikacja zakupowa PanParagon szukała odpowiedzi na te pytania w najnowszej analizie, w której porównano paragony z października 2021 i 2022. Co mówią wyniki?
Inflacja zjadła... jedną pozycję na paragonie
Jak pokazują wyniki badania, w ciągu ostatniego roku zmniejszyła się średnia liczba pozycji na jednym paragonie. W październiku 2021 na dowodach zakupów znajdowało się niemal 8 pozycji, natomiast w tym samym miesiącu 2022 roku liczba produktów spożywczych w koszykach zmalała do 7. W obliczu inflacji kupujemy zatem mniej. Ale czy to oznacza, że wydatki na zakupy spożywcze również się skurczyły?
To jednak nie wszystko. Roztropność Polaków na zakupach potwierdzają także inne dane.
Gazetki promocyjne przeżywają renesans?
Wraz z rosnącą inflacją, rośnie również zainteresowanie promocjami. Wyznacznikiem tego są dane związane z klikalnością gazetek promocyjnych w aplikacji PanParagon. Jak informują eksperci, już w kwietniu 2022 zainteresowanie tym obszarem aplikacji zwiększyło się o 21 proc. W październiku mówią już o wzrostach klikaności gazetek promocyjnych o 29 proc. w skali ostatniego roku.
Foto: StockAdobe(marchsirawit)