Pepco otwiera 3-tysięczny sklep i planuje wejście na zupełnie nowy rynek

Pepco otwiera 3-tysięczny sklep i planuje wejście na zupełnie nowy rynek

Sieć handlowa Pepco świętuje otwarcie 3-tysięcznego sklepu. Jubileuszowa placówka znajduje się w Berlinie, a jej oficjalne otwarcie jest symbolicznym podsumowaniem blisko 20-letniego rozwoju marki.

Pepco, z główną siedzibą w Poznaniu, to firma, która obecnie posiada sklepy rozsiane po całej Europie – od Estonii na północy, po Włochy na południu i od Hiszpani na zachodzie, po Bułgarię na wschodzie. Sieć otworzyła swoje pierwsze sklepy w Polsce w 2004 roku, zaczynając od 14 placówek, zlokalizowanych w takich miastach jak Poznań, Gdańsk i Bydgoszcz.

Pepco otwiera 3-tysięczny sklep i planuje wejście na portugalski rynek

Wszystko rozpoczęło się od Polski w 2004 roku. Wykorzystując doświadczenia zdobyte na tym rynku od 2013 roku Pepco zaczęło rozszerzać swoją działalność na Centralną i Wschodnią Europę, włączając w to m.in. Słowację, Czechy, Rumunię, Bułgarię, czy Litwę, a w ostatnich latach weszło także na takie zachodnie rynki jak Hiszpania, Włochy, Austria czy Niemcy – pokazując, że cała Europa jest w zasięgu marki.

Rok 2022 Pepco kończy otwarciem jubileuszowej 3-tysięcznej placówki. Oficjalne otwarcie miało miejsce w czwartek 1 grudnia br. w Berlinie. Obecnie Pepco ma cztery sklepy w Niemczech i planowane są kolejne otwarcia.

Po wejściu do Grecji w październiku, marka jest obecna już w 17 krajach. Jej dwutysięczny sklep został otwarty zaledwie w czerwcu 2020 roku, w mieście Makarska w Chorwacji, co pokazuje jak szybkie jest tempo tej starannie zaplanowanej ekspansji. Marka pragnie kontynuować swój rozwój, planując wejście do Portugalii wiosną 2023 roku.

Liczba sklepów Pepco w Polsce będzie rosła

Nadal jednak to Polska pozostaje kluczowym dla marki rynkiem, z blisko 1200 sklepami. Jak zapowiada Pepco, liczba ta będzie nadal rosła ze względu na planowaną ekspansję sieci, której towarzyszy zmiana wyglądu placówek.

Różnorodny asortyment Pepco obejmuje ok. 500 kategorii produktowych, w najlepszych cenach na rynku, włączając w to odzież damską, męską i dziecięcą, a także artykuły dla domu, zabawki i kosmetyki.

Potwierdziliśmy silną pozycję na zachodnioeuropejskich rynkach, z powodzeniem wchodząc na pięć z nich, a czego uwieńczeniem jest otwarcie trzytysięcznego sklepu. Wierzymy zatem, że możemy jeszcze bardziej przyspieszyć tempo wzrostu zarówno w Polsce jak i w całej Europie. Na polskim rynku, który jest obecnie dla nas największy, nadal widzimy potencjał do rozwoju.

Aleksandr Cikaidze, Retail Director w Pepco

Obecnie Pepco zatrudnia 25 000 osób w 17 europejskich krajach, włączając w to ponad 10 000 pracowników w Polsce i ponad 900 w poznańskiej Centrali. Otwarcie trzytysięcznego sklepu potwierdza, że marka jest jednym z największych pracodawców w sektorze handlu stacjonarnego w naszej części Europy.


Foto: mat. prasowe

Reklama