Grupa Eurocash: innowacje muszą przynosić korzyści i dodatkową wartość

Grupa Eurocash: innowacje muszą przynosić korzyści i dodatkową wartość

Po co robimy innowacje? Dlaczego usprawniamy biznes? Nad tym pytaniem dyskutowali eksperci podczas Innovation Day 2022. Cezary Giza, Prezes Innowacyjnej Platformy Handlu w Grupie Eurocash podkreślił, że to czy coś nazwiemy innowacją czy usprawnieniem nie ma znaczenia – kluczowa jest wartość, jaką niesie dane rozwiązanie

Co jest wartością dla klienta?

W dyskusji na temat innowacji ekspert z Grupy Eurocash podkreślał że nazewnictwo nie ma większego znaczenie. Kluczowa jest wartość, którą niesie wprowadzane rozwiązanie. I aspekty tej wartości mogą być bardzo różnorodne.

Klient jako wartość dodaną może postrzegać wzrost sprzedaży swoich produktów czy też obniżenie kosztów działalności. Ciekawym czynnikiem o którym wspomniał prezes Innowacyjnej Platformy Handlu – może myć wartość emocjonalna.

Jest kilka aspektów, które można zdefiniować jako wartość: Czy to generuje wzrost sprzedaży sklepu, czy generuje obniżenie kosztów? A może wartość emocjonalną?

Cezary Giza, Prezes Innowacyjnej Platformy Handlu, Grupa Eurocash

Do takich wartości emocjonalnych ekspert zalicza przedsiębiorczość. Ona jest istotna nie tylko wewnątrz organizacji, ale też na zewnątrz.

Przedsiębiorczość kluczem do tworzenia innowacji

Przedsiębiorczość sprawia, że codzienne zarządzanie biznesem jest wydajniejsze. Ale przedsiębiorczość to między innymi korzystanie z właściwych narzędzi. I takie zapewnia przedsiębiorcom Eurocash. A ich skuteczność potwierdzają raporty firmy
Po pierwsze usprawnić ich życie, usprawnić ich codzienne zarządzanie biznesem. Dzisiaj jak patrzymy na nasze badania, które również są w raporcie opublikowane w naszym raporcie społecznej odpowiedzialności, 

73% przedsiębiorców współpracując z Grupą Eurocash uważa, że dostarczamy im narzędzia do rozwoju i poprawy biznesu. My współpracujemy z ponad 80 tysiącami przedsiębiorców w Polsce. Jak zachęcać do tego rozwijania przedsiębiorczości? Oczywiście zaczynając od góry. Po pierwsze kierunek i strategia.

Cezary Giza, Prezes Innowacyjnej Platformy Handlu, Grupa Eurocash

Strategia dla każdego biznesu

W przypadku dużych podmiotów, jakimi są duże sieci, dyskonty itp., rozwój technologii nie jest problemem. W przypadku małych biznesów o innowacje jest nieco trudniej. Brakuje bowiem odpowiedniego zaplecza.

Największym konkurentem współpracującymi z nami przedsiębiorców są sieci wielkopowierzchniowe, sieci dyskontowe. I dzisiaj, jeśli mówimy o technologii, o innowacjach, być może tam istnieją, ale jeśli chodzi o małe przedsiębiorstwa, już trudno. Dlatego że małe przedsiębiorstwa nie mają zaplecza, nie mają zespołów IT, zespołów marketingu rozbudowanych, które śledzą najwyższe trendy. 

Cezary Giza, Prezes Innowacyjnej Platformy Handlu, Grupa Eurocash

Między innymi dla wsparcia przedsiębiorców nieposiadających rozbudowanych systemów technologicznych powstała Innowacyjna Platforma Handlu.  To połączenie kompetencji i wiedzy z zakresu wsparcia handlu detalicznego.

Cezary Giza w panelu „Zrównoważona organizacja. Jak zbudować model biznesowy ukierunkowany na zrównoważony rozwój i innowacyjność?” podkreślił, że technologię można zaimplementować, ale przede wszystkim musi ona realizować potrzeby klienta. 

Nauka a technologia

Cezary Giza zaznaczał, że współpraca ze środowiskiem naukowym opiera się w ich organizacji na edukacji. Kształcenie przyszłych przedsiębiorców jest na pierwszym miejscu.

Jakiś czas temu, już kilkanaście lat temu powołaliśmy Akademię Umiejętności Eurocash, a kilka lat temu nawiązaliśmy współpracę chociażby ze Szkołą Główną Handlu, z którą wspólnie stworzyliśmy studia podyplomowe właśnie dla przedsiębiorców.

Cezary Giza, Prezes Innowacyjnej Platformy Handlu, Grupa Eurocash

Jeśli chodzi o technologię, to ekspert podkreśla, że to samo rozwiązanie nie będzie identyczne w dużym i w małym przedsiębiorstwie. Dlatego kluczowe wydaje się dzisiaj partnerstwo w zakresie badań i rozwoju, by dostarczać każdemu technologie na miarę potrzeb i możliwości.

Panel stanowił część konferencji "Zrównoważone innowacje w nowoczesnym biznesie" w ramach wydarzenia Innovation Day 2022, którego organizatorem jest redakcja ogólnopolskiego miesięcznika Hurt & Detal.


fot.: materiały redakcyjne
 

Reklama