Branża gastro zyskuje na Mundialu. Liczba dostaw wyższa o ponad jedną trzecią podczas meczu Polski

Branża gastro zyskuje na Mundialu. Liczba dostaw wyższa o ponad jedną trzecią podczas meczu Polski

Tak samo jak Black Friday dla e-commerce, tak Mistrzostwa Świata są dla branży gastronomicznej czasem sporych pików sprzedażowych. Według danych Stuart, w meczowe dni bary i restauracje mogą liczyć nawet na 20% więcej dostaw niż zwykle, z pikiem do 35% w trakcie samych rozgrywek.

Według szacunków firmy, dni meczowe oznaczają wzmożone zapotrzebowanie na jedzenie z dostawą do domu, a Polacy najchętniej zamawiają wówczas pizzę i posiłki typu fast food. Największy do tej pory skok odnotowano w trakcie meczu Polska-Meksyk, kiedy klienci złożyli wśród współpracujących z platformą restauracji o około 1/3 zamówień więcej niż w statystycznym dniu w roku.

Mecz Polska-Meksyk przyniósł dwucyfrowy wzrost liczby zamówień

Jak wynika z ankiety przeprowadzonej przez YouGov, co trzeci konsument podczas Mistrzostw Świata chętniej niż zwykle weźmie pod uwagę zamówienie dań na wynos, ale 70% badanych nie chce czekać na dostawę dłużej niż 45 minut. Lokale gastronomiczne dwoją się więc i troją, aby zabezpieczyć w tym czasie opcję szybkich dostaw.

Jak to wyglądało podczas meczów Polski? Środowy mecz Polska-Meksyk obejrzało około 8,6 mln Polaków – wynika z danych telemetrycznych, na które powołuje się portal wirtualnemedia.pl. Jak przekłada się to na sprzedaż w branży gastro? Według danych firmy Stuart, właśnie w dniu tego meczu odnotowano wzrost liczy zamówień o około 1/3 w porównaniu do statystycznego dnia w roku.

Gastronomiczny Black Month

Listopad i niemal cały grudzień skupiają się najczęściej wokół handlu detalicznego. Najpierw Black Week, zaraz potem mikołajki i gorączka przedświątecznych zakupów. Wszystko to składa się na szczyt paczkowy i wzmożoną pracę sklepów, firm kurierskich oraz samych dostawców. W tym roku wyjątkowo doszło do tego piłkarskie święto, co sprawia, że wzmożony popyt w większym niż dotychczas stopniu dotyka także branżę gastronomiczną.

Nagły wzrost zamówień to jednak nie tylko większe zarobki restauratorów, ale i możliwe problemy logistyczne. W takim wypadku warto rozważyć opcję "outsourcingu" dostaw. Nawiązanie współpracy z partnerem logistycznym sprawi, że to po jego stronie będzie leżało zorganizowanie całego procesu i zadbanie o szybką dostawę. Tym bardziej, że na rynku są dziś dostępne opcje przetestowania usług kurierskich, bez potrzeby podpisywania "w ciemno" długoterminowej umowy.


Foto: mat. prasowe

Reklama