Smithfield Europe ogłasza strategiczną akwizycję rumuńskiego przetwórcy mięsa

Smithfield Europe ogłasza strategiczną akwizycję rumuńskiego przetwórcy mięsa

Smithfield Europe, spółka zależna Smithfield Foods USA, osiągnęła porozumienie mające na celu akwizycję Goodies Meat Production SRL, rumuńskiego przetwórcy mięsa specjalizującego się w produkcji wyrobów gotowych dla kanałów detalicznych pod ich markami własnymi.

Akwizycja Goodies Meat Production jest częścią strategicznego planu rozwoju Smithfield Europe – przyznał Luis Cerdan, Executive Vice President, European Operations, Smithfield Foods. Najnowsze przejęcie ma uzupełniać i wzmocnić bieżącą działalność biznesową firmy. 

Smithfield Europe przejmuje Goodies Meat Production

Goodies Meat Production to spółka zajmująca się produkcją wędlin, z zakładem zlokalizowanym w Rumunii, w okręgu Prahova. Spółka specjalizuje się w produkcji wyrobów dla marek prywatnych, a jej potencjał produkcyjny wynosi 20 000 ton przetworów rocznie.

Smithfield Europe i Goodies Meat Production w ramach akwizycji skorzystają z możliwości integracji pionowej w ramach grupy zakładów zlokalizowanych w Europie. "Wraz z pozyskaniem Goodies zyskujemy wyjątkowych pracowników, wysokiej jakości produkty, doskonałe standardy operacyjne oraz przestrzeń do rozwoju poprzez poszerzenie możliwości produkcyjnych" – powiedział Luis Cerdan, Executive Vice President, European Operations, Smithfield Foods.

Umowa czeka na zatwierdzenie odpowiednich organów

Smithfield Foods to działająca od 1936 roku firma branży spożywczej o rolniczych korzeniach i globalnym zasięgu. Zapewnia 60 tys. miejsc pracy i skupia się na wytwarzaniu "Dobrej żywności. Odpowiedzialnie". 

"Cieszymy się, że możemy być częścią grupy, w której innowacyjność, odpowiedzialność i dążenie do doskonałości operacyjnej są odzwierciedlone w każdym produkcie" – zaznaczyli Gabriel Cîmpeanu oraz Adrian Neniţă, dyrektorzy Goodies Meat Production.

Umowa kupna została przedłożona do zatwierdzenia przez właściwe organy regulacyjne w Rumunii, w tym Radę ds. Konkurencji.


Foto: mat. prasowe

Reklama