Nestlé ogłosiło nową politykę dotyczącą praktyk marketingowych. Firma dobrowolnie ograniczy działania marketingowe do dzieci poniżej 16 roku życia, jednocześnie kontynuując wieloletnie wysiłki na rzecz pomocy rodzinom w ustalaniu nawyków zdrowego odżywiania i stylu życia.
Koniec reklam produktów z cukrem skierowanych do dzieci
Nowa polityka firmy dotycząca komunikacji marketingowej skierowanej do dzieci zabrania bezpośredniej reklamy wyrobów cukierniczych i lodów oraz napojów na bazie wody z dodatkiem cukru skierowanych do dzieci poniżej 16 roku życia.
Polityka potwierdza zakaz kierowania komunikacji marketingowej produktów do dzieci w wieku od 0 do 6 lat, zgodnie z poprzednimi wersjami. Ten standard zostanie zastosowany do platform telewizyjnych i internetowych, w tym mediów społecznościowych i gier, w których ponad 25% odbiorców ma mniej niż 16 lat.
Ponadto Nestlé nie będzie gromadzić danych osób nieletnich i będzie współpracować wyłącznie z osobami, które mają wpływ na media społecznościowe w wieku powyżej 18 lat.
Nestlé jedną z nielicznych firm, które dobrowolnie przyjęły surowe standardy
Nowa polityka zacznie obowiązywać od 1 lipca 2023 r. i będzie stosowana na całym świecie. Nestlé jest jedną z pierwszych firm produkujących żywność i napoje, które dobrowolnie przyjęły tak surowe standardy. Nestlé jest zewnętrznie uznawane za wiodące w branży odpowiedzialne praktyki marketingowe przez Access to Nutrition Index i wzywa więcej firm do przedstawienia podobnych środków, które wspierają dobro dzieci.
"Połączenie istniejących usług żywieniowych, narzędzi edukacyjnych i przepisów z tymi dodatkowymi zabezpieczeniami pomaga zapewnić dzieciom i młodzieży solidne podstawy do budowania zdrowego stylu życia" – komentuje Nestlé.
Foto: mat. prasowe