Carlberg Polska podsumowuje kolejną już, dziewiątą edycję Programu Grantowego InicJaTyWy. W tym roku w wyniku głosowania kosnumentów wyłoniono 10 lokalnych inicjatyw, które firma wsparła w sumie kwotą 100 tys. zł. Ponad połowa z nich to projekty dbające o poprawę świadomości ekologicznej mieszkańców.
Podsumowanie akcji InicJaTyWy 2022
Kolejna edycja Programu Grantowego InicJaTyWy dobiegła końca. Od 2014 r. w ramach akcji Carlsberg Polska, w sąsiedztwie swoich Browarów Okocim i Kasztelan, pomógł zrealizować 85 projektów na łączną kwotę ponad 700 tys. złotych. W tym roku zainteresowanie było równie wysokie – z powiatu sierpeckiego i brzeskiego do drugiego etapu, czyli głosowania internautów, zakwalifikowało się aż 30 inicjatyw.
Internauci oddając swoje głosy wyłonili 10 zwycięskich projektów, a lokalne organizacje i instytucje z Sierpca i Brzeska, otrzymały sumarycznie 100 tys. złotych na realizację swoich pomysłów. Ponad połowa projektów została zrealizowana w kategorii poprawy edukacji proekologicznej mieszkańców. Teraz możemy podziwiać efekty ich działań.
Które projekty zwyciężyły w 2022 roku?
W tym roku w okolicach Browaru Kasztelan w Sierpcu zrealizowane zostały projekty:
- warsztaty i piknik ekologiczny "Edukacja ekologiczna w praktyce",
- EKOpiknik "Zostaw po sobie drzewo, a nie foliową torebkę",
- akcja edukacyjno-informacyjna dotycząca sposobów segregacji opakowań "Zbieram, Segreguję – Przyrodę Ratuję",
- zakup sprzętu dla strażaków "Nie dla raka w straży!",
- zakup trampoliny "Skakać każdy może!".
W powiecie brzeskim – Browar Okocim – zrealizowane zostały projekty:
- "Akcja – zielona segregacja", zbiórka i wymiana posegregowanych odpadów na sadzonki,
- EKOpiknik "Segreguj papier puszki i butelki bo to problem niewielki",
- miejsce do integracji, aktywności i odpoczynku "Wypoczynek, Integracja, Rekreacja w Bielczy",
- warsztaty edukacyjne "Twórczy recykling",
- projekt oświetlenia brzeskiego rynku i integracji seniorów "Tworzymy klimat światłem i muzyką".
Program grantowy InicJaTyWy powstał w 2014 r. W czasie dziewięciu edycji zrealizowano 85 projektów, na łączną kwotę ponad 700 tys. złotych. Tegorocznym partnerem akcji była firma Interzero.
Foto: mat. prasowe