FoodWell, czyli grupa powstała z dawnego Bakallandu, przedstawiła strategiczne plany na działania eksportowe. W ciągu 5 lat firma chce generować za granicą minimum 20% przychodów, których łączna wartość ma przekroczyć 1 mld zł.
FoodWell eksportuje produkty do ponad 50 krajów, a największe sukcesy sprzedażowe odnosi na rynkach azjatyckich – m.in. w Japonii i regionie Zatoki Perskiej. Priorytetem firmy w najbliższej przyszłości jest ekspansja w Europie Zachodniej i Środkowo-Wschodniej oraz w USA.
Eksport kluczowy dla rozwoju FoodWell
FoodWell (dawny Bakalland) tworzy strategiczne plany na działania eksportowe grupy i planuje 100% wzrostu w 2023 roku. Zgodnie z ogłoszoną w październiku br. strategią, FoodWell zamierza zwiększyć rolę eksportu w swojej strukturze sprzedaży. W ciągu 5 lat generowane za granicą przychody FoodWell mają wzrosnąć z 10 do 20% całkowitego obrotu firmy.
"Widzimy olbrzymi potencjał w eksporcie i uważamy go za kluczowy dla rozwoju naszej firmy" – mówi Michał Czerwiński, wiceprezes oraz CCO w FoodWell. Już teraz sprzedaż za granicą przynosi FoodWell około 10% biznesu. Plany są jednak dużo ambitniejsze. Jak zapowiada Michał Czerwiński, firma chce, aby ten kanał dystrybucji rozwijał się najszybciej ze wszystkich.
Struktura eksportu FoodWell
FoodWell (dawny Bakalland) jest obecny na ponad 50 rynkach, głównie poza Europą. Bardzo dobre wyniki osiąga przede wszystkim w Azji, m.in. dzięki współpracy w Japonii, Wietnamie czy w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Produkty firmy są już dostępne w ponad 20 tys. sklepów stacjonarnych na 3 kontynentach.
Firma skupi się na Europie
W najbliższych latach kluczowe dla rozwoju firmy mają być rynki europejskie, gdzie obecnie trwa finalizacja umów z partnerami. W przyjętej strategii rynkami priorytetowymi będą Niemcy, Wielka Brytania, Francja, rynki Skandynawskie oraz grupa państw centralnej Europy.
Siła eksportu ma być, jak dotychczas, skupiona na kategorii batonów. Ważna dla generowanego za granicą przychodu ma być również kategoria śniadaniowa, rozwijana pod markami Bakalland oraz Purella Superfoods. Struktura eksportowanych produktów może różnić się w zależności od specyfiki lokalnego rynku, np. w Wielkiej Brytanii i Skandynawii bardzo istotna będzie linia produktów funkcjonalnych ze składnikami o najwyższych wartościach odżywczych.
Poza Polskę trafią również nowości produktowe z kategorii zamienników mięsa – pierwsze propozycje z tego obszaru pojawią na rynku jeszcze w 2022 roku.
Foto: mat. prasowe