"Konsumenci nie mają obowiązku wszystkiego wiedzieć. Konsumenci nie mają obowiązku naprawiać świata. To biznes ma obowiązek spłacić pewien dług społeczny, jaki zaciągał przez długi czas" – powiedziała Marta Marczak, ekspertka ds. brandingu w trakcie panelu dyskusyjnego pt. "Innowacyjna marka i jej pozycjonowanie pod względem zrównoważonego rozwoju, czyli co jest ważne dla konsumenta?" podczas konferencji "Zrównoważone innowacje w nowoczesnym biznesie".
Marki odgrywają kluczową rolę w zmianie przekonań konsumenckich
Świadomość konsumentów rośnie. Wielu z nich ma realną potrzebę stawiania czoła problemom środowiskowym oraz chce wspierać zrównoważony rozwój. Nie mają jednak oni obowiązku posiadania wiedzy o wszystkim i naprawiania świata – zaznaczyła w trakcie konferencji "Zrównoważone innowacje w nowoczesnym biznesie" Marta Marczak, ekspertka ds. brandingu. Jej zdaniem to właśnie biznes ma obowiązek zainwestować w edukację.
Zdaniem ekspertki dzisiaj najsilniejszym paradygmatem myślenia o brandingu i biznesie jest marketing pozytywnego wpływu oraz wykorzystywanie marek oraz wiedzy eksperckiej producentów do tego, by edukować konsumentów i motywować ich pozytywnie do zmian.
Kryzys motywatorem zmian
Kryzys często bywa momentem refleksji, a co za tym idzie może stać się portalem zmian. Jak mówiła Marta Marczak, to czas, w którym jesteśmy w stanie przeprojektować swoje myślenie, bo szukamy nowych rozwiązań. Te natomiast, jak podkreśliła, powinny łączyć ze sobą aspekty ekonomii i ekologii.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Według badań PwC, na które powołała się ekspertka, w większości polskich przedsiębiorstw idea ESG to wciąż kwestia deklaracji. "Całe mnóstwo pracy przed nami, bardzo mało czasu przed nami. Natomiast wydaje mi się, że nie ma innej drogi" – podsumowała Marta Marczak.
Panel stanowił część konferencji "Zrównoważone innowacje w nowoczesnym biznesie" w ramach wydarzenia Innovation Day 2022, którego organizatorem jest redakcja ogólnopolskiego miesięcznika Hurt & Detal.
Foto: mat. redakcji