Czy młode kobiety rzeczywiście "dają w szyję"? Te dane nie pozostawiają złudzeń

Czy młode kobiety rzeczywiście "dają w szyję"? Te dane nie pozostawiają złudzeń

Czy to prawda, że kobiety do 25. roku życia kupują tyle samo alkoholu co ich rówieśnicy? Jakie są ulubione trunki mężczyzn, a jakie płci pięknej? Między innymi na te pytania odpowiada najnowszy raport przygotowany przez ekspertów z aplikacji zakupowej PanParagon. Rozbieżności między płciami są szokujące.  

"PanParagon to w dużym uproszczeniu to najpopularniejsza w Polsce aplikacja do przechowywania paragonów. To właśnie na podstawie setek tysięcy anonimowych dowodów zakupu wprowadzanych do systemu, mamy możliwość analizy rynku konsumenckiego, cen czy realnej inflacji. Tym razem postanowiliśmy przyjrzeć się zakupom z alkoholem w roli głównej" – wyjaśnia Antonina Grzelak z aplikacji PanParagon do przechowywania dowodów zakupu i kontrolowania wydatków.   

Kto kupuje więcej alkoholu – kobiety czy mężczyźni?  

Jak pokazują dane pochodzące prosto z paragonów dodanych do aplikacji kupno alkoholu jest domeną... mężczyzn. Różnice w zakupach trunków z podziałem na płeć są znaczące. Otóż, kobiety kupują niemal dwukrotnie mniej alkoholu niż mężczyźni.

Foto: mat. prasowe

Skoro znamy ogólne tendencje, to warto jeszcze sprawdzić jak kształtuje się zakup napojów wyskokowych z uwzględnieniem nie tylko płci, ale też wieku.  

W tym wieku najczęściej sięgamy po alkohol 

Po alkohol chętniej sięgają młodzi ludzie? Jak pokazało badanie specjalistów z aplikacji PanParagon jest zupełnie inaczej. Najwięcej napojów wyskokowych kupują mężczyźni od 26. do 45. roku życia. Niemal identyczna tendencja przedstawia się wśród płci pięknej.

Foto: mat. prasowe

Największa aktywność zakupowa z trunkami na liście odnotowana została w kategoriach wiekowych 36-45 oraz 26-35. Warto jednak dodać, że odsetek paragonów z alkoholem na liście jest wśród kobiet znacznie niższy – blisko o połowę.  

Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że spośród pań kupujących trunki niemal na szarym końcu znalazły się młode kobiety do 25. roku życia. Co więcej, ich zakupy alkoholowe są o około jedną trzecią mniejsze niż ich rówieśników.

Antonina Grzelak z aplikacji PanParagon

Specjaliści w swojej analizie poszli jeszcze o krok dalej i prezentują najczęściej wybierane alkohole z podziałem na płeć. 

Które alkohole wybierają mężczyźni, a które kobiety?

Okazuje się, że ulubionym alkoholem bez względu na płeć kupujących jest piwo. Ten trunek zdyskwalifikował swoich "rywali" i znalazł się na ponad 76% alkoholowych paragonów u kobiet i około 77% u panów.

Rozbieżności względem płci widać na kolejnych miejscach. Panie często wybierają wino (11,6% analizowanych paragonów), natomiast mężczyźni chętniej stawiają na wódkę (10,5% dowodów zakupów). Na trzecim miejscu widać odwrotną sytuację. Płeć żeńska sięga po wódkę, a męska po wino. Następne pozycje w rankingu napojów wyskokowych są takie same zarówno dla kobiet i mężczyzn. Kolejno znalazły się w nim whisky, rum i tequila.

Foto: mat. prasowe

Foto: Unsplash

Reklama