Subway wprowadza elastyczne, innowacyjne platformy, które dają franczyzobiorcom możliwość rozszerzenia portfeli i lepszego obsługiwania swoich gości "w drodze". Mowa o testowanym rozwiązaniu, jakim są inteligentne lodówki z produktami marki.
Jedna z największych na świecie marek restauracji szybkiej obsługi skupia się na strategicznym rozwoju swojej nietradycyjnej działalności poprzez obecność w nietypowych lokalizacjach – takich jak lotniska, kampusy uniwersyteckie, sklepy ogólnospożywcze czy szpitale. Poza tym sieć testuje nową platformę sprzedaży popularnych kanapek, jaką są samoobsługowe automaty.
Nietypowe lokalizacje Subway generują 13% wzrosty sprzedaży
W pierwszych trzech kwartałach 2022 r. około 5900 nietradycyjnych lokalizacji w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie – reprezentujących około 25% obecności Subway w Ameryce Północnej – odnotowało średni wzrost sprzedaży w tych samych sklepach o 13% w porównaniu z tym samym okresem w 2021 r.
Lokalizacje, które zostały najbardziej dotknięte ograniczeniami związanymi z COVID-19, takie jak lotniska, kampusy uniwersyteckie i szpitale, odnotowały średnio 22% wzrost, co wskazuje na silne ożywienie w 2022 r. we wszystkich kanałach dotkniętych pandemią.
Zwiększanie dostępności poprzez nietradycyjne innowacje
W 2020 r., aby sprostać zapotrzebowaniu konsumentów na szybkie i wygodne posiłki, Subway rozpoczął pilotaż platformy Subway Grab & Go® , w której kanapki są codziennie przygotowywane na świeżo przez franczyzobiorców i dystrybuowane do punktów sprzedaży detalicznej Subway Grab & Go, w tym do kasyn, lokali gastronomicznych, sklepów, szpitali i na lotniska. O
becnie dostępne w ponad 400 lokalizacjach w Ameryce Północnej Subway Grab & Go stanowi podstawę kilku koncepcji poza lokalem przedsiębiorstwa, z planami dalszego rozwoju w nadchodzącym roku.
Nowe inteligentne lodówki Subway wyposażone w sztuczną inteligencję
We wrześniu firma Subway zainstalowała swoją pierwszą interaktywną, całkowicie bezobsługową inteligentną lodówkę na Uniwersytecie Kalifornijskim w San Diego, wspieraną przez Subway Grab & Go i codziennie uzupełnianą przez pobliską restaurację franczyzobiorcy.
Dzięki sztucznej inteligencji i przetwarzaniu języka naturalnego goście mogą rozmawiać bezpośrednio z inteligentną lodówką i pytać o produkty znajdujące się w środku. Półki z czujnikami wagi pomagają zapewnić prawidłowe obciążenie gości, co skutkuje całkowicie bezkontaktową i bezgotówkową transakcją, a dezynfekcja światłem UV-C po każdym zakupie pomaga gościom mieć pewność co do jakości ich jedzenia.
Jak podaje sieć, wstępne opinie na temat inteligentnej lodówki są bardzo pozytywne, a studenci cieszą się wygodą i łatwością, jaką daje możliwość zdobycia kanapki o dowolnej porze dnia. Subway już teraz obserwuje duże zainteresowanie w całym systemie franczyzobiorców rozszerzeniem swojego portfolio o inteligentne lodówki.
Foto: mat. prasowe