Stuart wprowadza elektryczne jednoślady do Warszawy. Wkrótce pojawią się w innych miastach

Stuart wprowadza elektryczne jednoślady do Warszawy. Wkrótce pojawią się w innych miastach

Stuart, działająca w sektorze B2B platforma logistyczna będąca europejskim liderem we wdrażaniu e-floty pojazdów w logistyce miejskiej, od początku działalności stawia na innowacyjne podejście do bezemisyjnych dostaw. Na polskim rynku może pochwalić się wdrożeniem kilkunastu e-rowerów i e-skuterów dzięki współpracy z lokalnymi firmami GreenMo i Urvis Bike.

Eksperci z branży logistycznej wskazują, że e-rowery cargo pozwalają dostarczać paczki w centrach miast średnio o 60% szybciej niż samochody dostawcze. Do tego dochodzi kwestia mniejszej emisji dwutlenku węgla, która według literatury "Sustainable Logistics: the Need for Green Growth", na etapie last mile aż o 90% w porównaniu do sytuacji, w której wykorzystywane są pojazdy z silnikiem diesla.

Ekologia ostatniej mili w wykonaniu Stuart

Współczesne rowery cargo, które zasilą flotę Staurt zaprojektowane są w tak, aby na ich pokład można było zabrać przesyłki o łącznej wadze nawet do 100 kilogramów.

Suma benefitów związanych z wykorzystywaniem e-jednośladów w logistyce miejskiej przekłada się na coraz większe zainteresowanie takimi pojazdami przez firmy realizujące w praktyce założenia zrównoważonego rozwoju. Jednym z takich podmiotów jest Stuart. Obecnie około 60% floty wykorzystywanej przez firmę w całej Europie jest przyjazne środowisku.

Ponad 20 e-skuterów i e-rowerów cargo w Warszawie

Nad Wisłą Stuart testuje w sumie ponad 20 e-skuterów oraz e-rowerów cargo, a do końca roku ma zamiar wprowadzić ekologiczne jednoślady nie tylko w Warszawie, ale we wszystkich największych polskich miastach, w których oferuje swoje usługi.

Rower elektryczny z przestrzenią ładunkową daje więcej możliwości w przypadku realizacji przesyłek o większych gabarytach, ale też pozwala kurierowi na przewóz większej liczby paczek za jednym razem. Zwiększa to efektywność dostaw, ze względu na brak konieczności powrotu do magazynu po dostarczeniu jednej przesyłki, a dla kurierów przekłada się przy tym na wyższe zarobki. Obecnie jednak dostępność e-rowerów cargo pozostaje ograniczona ze względu na wysoką cenę jednostkową takich pojazdów oraz brak rozwiniętej infrastruktury potrzebnej do ładowania baterii.

Agnieszka Majewska, General Manager w Stuart

Firma podjęła współpracę z lokalnymi liderami na rynku wynajmu pojazdów elektrycznych, markami GreenMo i Urvis Bike. Stuart ciągle rozbudowuje swoją flotę i szuka najlepszych rozwiązań, dlatego bierze pod uwagę również współpracę z innymi producentami pojazdów elektrycznych.

Celem GreenMo jest dostarczenie kurierom wydajnych i bezpiecznych pojazdów do pracy, które są zarazem przystępne cenowo. GreenMo stawia kurierów na pierwszym miejscu i jak się okazuje, jest to dobre dla nich samych, firm logistycznych oraz dla środowiska. To sytuacja win-win-win.

Volodymyr Sukach, CEO GreenMo

Ile kosztuje wynajęcie roweru od Stuart?

E-rowery odpłatnie wypożyczane są współpracującym ze Stuart kurierom. Ci mogą jednak liczyć na dofinansowanie, które udzielane jest w postaci kodów rabatowych lub niższych cen najmu.

Kurier może wynająć pojazd przez stronę internetową, otrzymując przy tym od firmy kod rabatowy w wysokości 50, 85 lub 100 złotych. Oznacza to, że Stuart dofinansowuje nawet 60% tygodniowego kosztu najmu pojazdu. Kwota uzależniona jest od liczby zrealizowanych zamówień. Podobnie działa to w przypadku skuterów i aut elektrycznych. 

Partner flotowy po otrzymaniu zgłoszenia od kuriera wystawia fakturę firmie Stuart, naliczając przy tym zniżkę kurierom.

E-rowery cargo to wsparcie codziennej pracy dostawców. Prowadzenie tych pojazdów nie wymaga dużego wysiłku fizycznego i odciąża kurierów. Korzystanie z e-jednośladów to także niskie koszty eksploatacji. Naładowanie baterii do pełna to koszt około 70 groszy, a co za tym idzie, pokonanie 100 kilometrów kosztuje mniej niż 2 złote.


Foto: mat. prasowe

Reklama