Hiszpański startup idzie po pozycję lidera europejskiego rynku roślinnego. Marka wejdzie do Polski

Hiszpański startup idzie po pozycję lidera europejskiego rynku roślinnego. Marka wejdzie do Polski

Hiszpański startup Heura pozyskał już 20 milionów euro w ramach rundy finansowania. Do końca roku firma zamierza osiągnąć 30% udziału w rynku europejskim, popularyzując swoją wizję etycznego biznesu na całym kontynencie.

Heura jest jedną z najszybciej rosnących firm rynku roślinnego w Europie oraz, według badania firmy  Nielsen & KANTAR MAT P8 2022, liderem na rynku hiszpańskim z 80% wzrostem sprzedaży produktów roślinnych.

Ambitne plany hiszpańskiego lidera na rynku produktów roślinnych

Heura odnotowuje ponad 100% wzrost rok do roku, a potencjał jest jeszcze spory. Wyniki badania firmy AT Kearney wskazują, że do 2040 roku 60% produkowanego na świecie mięsa będzie pochodzenia innego niż zwierzęce. Ponadto w 2030 roku wartość rynku żywności roślinnej osiągnie 162 mld dolarów - wynika z badania firmy Bloomberg Intelligence.

Firma ogłosiła właśnie jedną z największych europejskich rund finansowania B w 2023 roku w sektorze zamienników białka zwierzęcego. W jej ramach Heura pozyskała już 20 milionów euro i rozpocznie emisję obligacji zamiennych. Wśród inwestorów znaleźli się: gwiazda NBA Ricky Rubio, piłkarze klubu FC Barcelona Sergio Busquets i Sergi Roberto, hiszpański prezenter telewizyjny David Broncano, a także Unovis Asset Management - fundusz VC będący światowym liderem w sektorze transformacji białkowej.

Mamy na pokładzie inwestorów z poczuciem misji. Nie boją się śmiałych działań, by upowszechniać białko roślinne. To daje nam zasoby do napędzania wzrostu w branży w całej Europie. Mamy jasną wizję. Walczymy o lepszą przyszłość dla ludzi, zwierząt i planety. Nowe finansowanie sprawi, że z lidera rynku hiszpańskiego staniemy się wiodącym w Europie startupem food-tech w zakresie transformacji systemu żywności. W przyszłym roku przejdziemy najprawdopodobniej największą rundę B w branży.

Marc Coloma, współzałożyciel i prezes Heura, a także aktywista na rzecz zwierząt hodowlanych

Heura idzie po pozycję europejskiego lidera

Po otrzymaniu finansowania, głównym celem Heura będzie zdobycie do 2027 roku pozycji lidera europejskiego rynku roślinnego. Firma będzie rozwijać produkty określane przez nią "następcami mięsa" w krajach, w których funkcjonuje obecnie, czyli we Francji, Włoszech i Wielkiej Brytanii, a także na nowych rynkach - w Polsce, Austrii, Niemczech, Szwajcarii, Holandii i innych. Heura jest w trakcie opracowania przełomowych technologii i innowacji w nowych segmentach rynku - pierwsze patenty zgłosi jeszcze w listopadzie 2022 roku.

Tegoroczna runda inwestycyjna rozpoczęła się od zebrania przez Heurę ponad 4 milionów euro w zaledwie 12 godzin. Udało się tego dokonać w ramach kampanii crowdfundingowej nazwanej przez firmę “Equity for Good Rebels” (“Udziały dla dobrych buntowników”), w której wzięło udział ponad 5 tysięcy osób z całego świata. Połowa z nich była w wieku od 18-35 lat, a 42% identyfikowało się jako kobiety, co zdecydowanie odróżnia tę grupę od większości inwestorów indywidualnych. 

Wyniki finansowe Heura: blisko 15 mln euro obrotów i dynamiczne wzrosty

Heura pozyskuje nie tylko inwestorów, ale i nowych klientów - firma prawie podwoiła swoje obroty w pierwszej połowie 2022 roku. W połowie roku osiągnęła 14,7 mln euro obrotów w porównaniu z 7,6 mln euro w tym okresie w roku ubiegłym.

Dzięki najbardziej udanej pierwszej połowie roku w swojej pięcioletniej historii, Heura dołączyła do największych sprzedawców detalicznych, wśród których są między innymi Carrefour, Auchan, Frisco i E.Leclerc w Polsce, Ocado w Wielkiej Brytanii, Migros w Szwajcarii, Carrefour we Włoszech, E.Leclerc, Intermarché i Super U we Francji.

Pod koniec roku zostaną ogłoszone nowe partnerstwa z najważniejszymi europejskimi graczami oraz szczegóły dotyczące trzycyfrowego wzrostu firmy. Od 17 do 23 listopada 2022 roku roślinne stripsy Heura będzie można kupić w sklepach sieci Biedronka w całej Polsce. To pierwsza tak duża akcja promocyjna Heura w naszym kraju.


Foto: mat. prasowe

Reklama