Polski producent soków, syropów, napojów oraz suplementów diety, Grupa Excellence, po trzech kwartałach 2022 roku osiągnął przychody w wysokości 54,02 mln zł, czyli o ponad 20% wyższe w porównaniu do analogicznego okresu roku 2021. Zysk netto Grupy wyniósł 1,24 mln zł. Jak przyznaje Dariusz Polinceusz, prezes zarządu Excellence, firma spodziewa się dobrych wyników na koniec 2022 roku.
Produkty Grupy Excellence na polskim rynku
Z danych Nielsena za 2021 rok wynika udział ilościowy sprzedawanych produktów spółki Excellence jest na poziomie 31%, co stanowi 13 mln litrów syropów sprzedawanych rocznie, a oznacza że co trzeci syrop sprzedawany w Polsce pochodzi z Excellence. Tym samym Excellence jest drugim graczem w Polsce, gdzie lider rynku produkuje ponad 20 mln litrów syropów rocznie, przy wielkości rynku 42 mln litrów.
Excellence eksportuje swoje produkty także do Niemiec, Holandii, Czech, na Ukrainę, Litwę, Łotwę i do Estonii. Asortyment jest dostępny również w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych. Tradycyjne smaki od Excellence docenili także konsumenci w Kanadzie. Spółka prowadzi działania w celu pozyskania dystrybutora w Azji i na Bliskim Wschodzie.
Marki własne, ale nie tylko
Excellence jest największym producentem syropów sprzedawanych pod markami własnymi dużych sieci handlowych w Polsce. Współpracuje z takimi sieciami, jak Biedronka, Lidl, Netto, Dino, Makro, Carrefour, Auchan, Stokrotka, Selgros,, Kaufland, Leclerc czy Polo Market.
Drugą część biznesu stanowią soki i syropy sprzedawane pod markami należącymi do Excellence, np. I am BIO, Biorę, Excellence Syropy Prozdrowotne, Monzini. Miesięczna produkcja soków i syropów sięga 1,5 mln litrów. Pod względem ilościowym spółka jest numerem dwa w Polsce – co trzeci litr sprzedawany w naszym kraju został wyprodukowany w zakładzie Excellence.
Nowe produkty od Excellence
W 2022 roku spółka Excellence Cannabis pracuje nad nowymi seriami produktów zawierających CBD. Oferta obejmie kosmetyki pod marką moossy oraz olejki CBD YESSEY. Do 2024 roku Grupa Excellence chce uzyskać status pełnoprawnego operatora na rynku marihuany z zastosowaniem medycznym. Dodatkowo Grupa Excellence wprowadziła do sprzedaży w sieci Żabka napoje Hemp Tea, promowane przez blogera Blowka.
Foto: mat. prasowe