Lidl szkoli swoich pracowników z zakresu obsługi osób niewidomych i niedowidzących

Lidl szkoli swoich pracowników z zakresu obsługi osób niewidomych i&nbspniedowidzących

W ramach współpracy Lidl Polska z Fundacją na rzecz Osób Niewidomych "Labrador – Pies Przewodnik", sieć sfinansowała szkolenie psów asystujących, które po pełnym przygotowaniu zostaną bezpłatnie przekazane beneficjentom. Teraz sieć podjęła kolejne kroki – uruchomiła szkolenia dla swoich pracowników sprzedaży z zakresu obsługi osób niewidomych i niedowidzących.

Wsparcie dla osób niewidowych i niedowidzących w sklepach Lidl

W maju br. sieć Lidl Polska rozpoczęła współpracę z Fundacją na rzecz Osób "Labrador – Pies Przewodnik", aby wspólnie wspierać osoby niewidome i niedowidzące w nabieraniu szerszych kompetencji społecznych oraz pracowniczych. W tym celu firma sfinansowała szkolenia dla psów asystujących.

Teraz przyszedł czas na kolejny krok – Lidl Polska rozpoczyna właśnie szkolenia dla pracowników, które obejmą standardy obsługi osób odwiedzających sklepy w towarzystwie psa asystującego. O merytoryczną warstwę szkoleń, które przeznaczone są dla wszystkich pracowników sklepów, managerów oraz zastępców, zadba Fundacja "Labrador – Pies Przewodnik".

W Lidl Polska chcemy, aby nasze sklepy były komfortowe dla wszystkich klientów, dlatego oprócz sfinansowania szkoleń psów asystujących / psów przewodników, zdecydowaliśmy się edukować pracowników w zakresie obsługi osób, którym pomagają właśnie takie psy. Wierzymy, że działania, które podejmujemy, również m.in. kasy pierwszeństwa, oraz wprowadzone przez nas, jako pierwszej sieci handlowej naszego formatu w Polsce, «ciche godziny» z  myślą o osobach zmagających się ze spektrum autyzmu, przekładają się na zmniejszenie poczucia wykluczenia osób nim dotkniętych.

Aleksandra Robaszkiewicz Head of Communications and CSR w Lidl Polska

Foto: mat. prasowe

Reklama