Carrefour pokazał wyniki kwartalne. Firma notuje wzrosty na każdym rynku

Carrefour pokazał wyniki kwartalne. Firma notuje wzrosty na każdym rynku

Grupa Carrefour pokazała wyniki za III kwartał 2022 roku. Wzrost sprzedaży like-for-like przekroczył 11% względem analogicznego okresu rok wcześniej. 

Grupa Carrefour rośnie na każdym rynku

Sprzedaż brutto w III kwartale przekroczyła 23,5 mld euro. Rynek francuski odpowiadał za blisko połowę notując sprzedaż na poziomie 10,5 mld euro. Pozostałe europejskie rynki, na których działa Grupa Carrefour wypracowały 6,4 mld euro sprzedaży, a Ameryka Łacińska – 6,6 mld euro. 

Dobre wyniki na wszystkich rynkach przełożyły się na 11,3% wzrost sprzedaży like-for-like w całej Grupie. W III kwartale Francja odnotowała 6,6% wzrost LfL, Ameryka Łacińska – 24,6% wzrost, a pozostałe europejskie kraje – 8,6%. Wśród nich najwyższą dynamikę odnotowały: Polska (wzrost LfL o 18,5%), Rumunia (8,8%) oraz Hiszpania (8,7%).

W środowisku naznaczonym wieloma niepewnościami i inflacją, które panują w Europie, Carrefour demonstruje swoją zdolność do adaptacji i solidność swojego modelu. Grupa kontynuuje silny wzrost udziału w rynku we wszystkich swoich kluczowych lokalizacjach geograficznych, począwszy od Francji.

Alexandre Bompard, prezes i dyrektor generalny, Grupa Carrefour

Liczba sklepów Carrefour po III kwartale 2022 roku

Grupa Carrefour na koniec III kwartału liczyła ponad 14 tys. sklepów. Najliczniejszą sieć tworzyły:

  • sklepy convenience, których w sumie funkcjonowało ponad 8,5 tys.,
  • supermarkety – ponad 4 tys. lokalizacji,
  • hipermarkety – ponad 1 tys. lokalizacji. 

Największa liczba sklepów Carrefour znajduje się we Francji – ich suma to łącznie 5879 placówek. Na kolejnych miejscach znajdują się: Włochy (1520 sklepów), Hiszpania (1492), Brazylia (938) oraz Polska (935).


Foto: mat. prasowe

Reklama