Grupa Carrefour pokazała wyniki za III kwartał 2022 roku. Wzrost sprzedaży like-for-like przekroczył 11% względem analogicznego okresu rok wcześniej.
Grupa Carrefour rośnie na każdym rynku
Sprzedaż brutto w III kwartale przekroczyła 23,5 mld euro. Rynek francuski odpowiadał za blisko połowę notując sprzedaż na poziomie 10,5 mld euro. Pozostałe europejskie rynki, na których działa Grupa Carrefour wypracowały 6,4 mld euro sprzedaży, a Ameryka Łacińska – 6,6 mld euro.
Dobre wyniki na wszystkich rynkach przełożyły się na 11,3% wzrost sprzedaży like-for-like w całej Grupie. W III kwartale Francja odnotowała 6,6% wzrost LfL, Ameryka Łacińska – 24,6% wzrost, a pozostałe europejskie kraje – 8,6%. Wśród nich najwyższą dynamikę odnotowały: Polska (wzrost LfL o 18,5%), Rumunia (8,8%) oraz Hiszpania (8,7%).
Liczba sklepów Carrefour po III kwartale 2022 roku
Grupa Carrefour na koniec III kwartału liczyła ponad 14 tys. sklepów. Najliczniejszą sieć tworzyły:
- sklepy convenience, których w sumie funkcjonowało ponad 8,5 tys.,
- supermarkety – ponad 4 tys. lokalizacji,
- hipermarkety – ponad 1 tys. lokalizacji.
Największa liczba sklepów Carrefour znajduje się we Francji – ich suma to łącznie 5879 placówek. Na kolejnych miejscach znajdują się: Włochy (1520 sklepów), Hiszpania (1492), Brazylia (938) oraz Polska (935).
Foto: mat. prasowe