Sieć burgerowni Bobby Burger przedstawiła Deklarację Odpowiedzialności, w której której przedstawia strategiczne założenia biznesowe poświęcone ekologii i trosce o zdrowie konsumentów. Marka zobowiązuje się w nich m.in. do korzystania z opakowań w 100% nadających się do recyklingu. Sieć tworzy także również swoją własną farmę wertykalną.
Branża gastronomiczna jest integralną częścią systemu produkcji żywności, który według Komisji Europejskiej odpowiada obecnie za 34% emisji gazów cieplarnianych do atmosfery. Dlatego marka Bobby Burger wydała Deklarację Odpowiedzialności, w której tłumaczy w jaki sposób i dlaczego zmienia się w firmę "pro-eko" z prawdziwego zdarzenia.
Opakowania nadające się do recyklingu i współpraca z lokalnymi dostawcami
Bobby Burger w pierwszej kolejności skupia się na redukcji wpływu działalności restauracji na środowisko naturalne. Jedna z najbardziej popularnych w kraju burgerowni deklaruje m.in. korzystanie w dostawie wyłącznie z opakowań, które nadają się w 100% do recyclingu, pochodzą z odzysku bądź są w 100% biodegradowalne. Takie opakowania, obok pojemników wielokrotnego użytku, wykorzystywane są także w wewnętrznych procesach firmy. Marka chce być w tym aspekcie wzorem do naśladowania, dlatego takich samych praktyk oczekuje od kontrahentów.
To o tyle istotne, że większość wykorzystywanych obecnie w gastronomii opakowań wyglądających na ekologiczne nie spełnia tych kryteriów – nawet jeżeli są wykonane w większości z naturalnych materiałów, to powlekane są polietylenem, czyli plastikiem.
Sieć dąży także do korzystania z usług lokalnych dostawców, co ma na celu skrócenie łańcucha logistycznego i jednocześnie redukcję śladu węglowego pozostawionego np. przez ciężarówki dostarczające do restauracji półprodukty. Ogranicza również korzystanie z energochłonnych urządzeń mroźniczych.
Bobby Burger tworzy własną farmę wertykalną
Kolejnym elementem zmian są także inwestycje w technologie jutra. Bobby Burger jest inicjatorem projektu badawczego, którego zadaniem jest ograniczenie emisji metanu, zużycia wody i energii przy produkcji wołowiny.
Aby jeszcze intensywniej wspierać środowisko, marka poszła krok dalej i tworzy również swoją własną farmę wertykalną w myśl założeń rolnictwa miejskiego, w której powstają zioła, warzywa liściaste i grzyby. Dzięki wykorzystaniu metody hydroponiki, możliwe jest zmniejszenie zużycia wody aż o 90% w porównaniu do tradycyjnej uprawy. Proces produkcji surowców firma chce kontrolować w jak największym stopniu samodzielnie.
Zdrowy konsument to szczęśliwy konsument
Firma w ramach strategii podjęła także działania poświęcone trosce o zdrowie konsumentów. W restauracjach Bobby Burger już teraz wykorzystywane są wyłącznie naturalne produkty i przyprawy. Sieć nie korzysta z warzyw modyfikowanych genetycznie, konserwantów czy glutaminianu sodu. Co istotne dla wegan i wegetarian, w kotletach roślinnych nie jest wykorzystywane białko sojowe i gluten.
Bobby Burger postawił także na własną produkcje. W stworzonej w siedzibie firmy Kuchni Centralnej powstają autorskie wege produkty jak kotlety, chutneye czy bekon. Wszystko dla jeszcze lepszego smaku i najwyższej jakości ulubionych burgerów.
Foto: Bogumił Jankiewicz, założyciel sieci Bobby Burger (mat. prasowe)