Międzynarodowe targi spożywcze SIAL Paryż 2022 za nami. To jedno z ważniejszych wydarzeń dla branży spożywczej pozwoliło producentom ze 127 krajów zaprezentować ponad 400 tys. produktów. Wśród nich nie zabrakło wielu polskich marek.
Przez pięć dni hale paryskiego Parc des Expositions odwiedziło w sumie 265 tys. osób. Tym samym wyniki znacznie zbliżyły się do tych notowanych jeszcze przed pandemią, w 2018 roku.
Relacja ze SIAL Paris 2022: Rzeczywistość targowa wraca do czasów sprzed pandemii
Tegoroczne targi SIAL tradycyjnie odbywały się w stolicy Francji. Rozpoczęły się w sobotę 15 października, a zakończyły w środę 19 października. W 10 halach o łącznej powierzchni liczącej 250 000 mkw. zaprezentowało się ponad 7 tys. firm ze 127 krajów. Wydarzenie odwiedziło 265 tys. profesjonalistów z całego świata.
Jak podaje organizator, zdecydowanie przeważali (85%) odwiedzający spoza Francji. Połowę z nich stanowili importerzy i eksporterzy. Podczas targów SIAL Paris pojawiło się także 8 tys. kupców, którzy reprezentowali łącznie portfel zakupów o wartości przekraczającej 50 milionów euro. Podczas pięciodniowej imprezy odbyło się 120 oficjalnych wizyt delegacji międzynarodowych
Spośród europejskich odwiedzających najliczniejszą grupę stanowiły osoby z Francji, Włoch, Hiszpanii, Holandii oraz Wielkiej Brytanii. Tegoroczna edycja SIAL Paris przyciągnęła także licznych gości spoza UE – najliczniejsi okazali się odwiedzający ze Stanów Zjednoczonych, Południowej Korei, Brazylii, Kanady oraz Argentyny.
Polska branża spożywcza podczas targów SIAL Paris 2022
We francuskiej edycji SIAL wzięło udział wielu wystawców z Polski. Łącznie w paryskim Parc des Expositions polscy wystawcy zaprezentowali swoje produkty na ponad 250 stoiskach.
W polskim pawilonie "Poland tastes good" organizowanym przez Krakowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa mogliśmy zobaczyć stoiska takich firm jak m.in.: Prymat, Eurowafel, Makarony Polskie czy EWA-BIS.
W jeszcze innej hali, w ramach wspólnego stoiska "Polish Poultry" organizowanego przez Krajową Radę Drobiarstwa swoje produkty zaprezentowali producenci z branży mięsnej, jak Indykpol. Na targach nie zabrakło także własciciela takich marek jak JemyJemy czy Pasztet Dworski – firmy Profi.
Podczas SIAL Paris 2022 nie zabrakło także znanych nie tylko na polskim rynku marek takich jak Mokate, Argo, Turka, Bogutti, Mlekpol czy też Brand Distribution.
Podczas wydarzenia nie mogło zabraknąć także najnowszego wydania anglojęzycznego magazynu branżowego "Food from Poland", które cieszyło się dużym zainteresowaniem nie tylko wśród wystawców, ale także odwiedzających tegoroczne targi, będąc źródłem informacji o polskich firmach uczestniczących w imprezie.
Kolejna edycja odbędzie się już w 2024 roku, w dniach 19 – 23 października.
Foto: mat. redakcji