Iwona Łagodzińska, Terravita: Starannie przemyślana strategia pozwala nam na dalszy rozwój

Iwona Łagodzińska, Terravita: Starannie przemyślana strategia pozwala nam na dalszy rozwój

Terravita funkcjonuje na polskim rynku już od blisko 40 lat, a jej produkty dostępne są na niemal 30 rynkach. Jak przyznaje Iwona Łagodzińska, prezes zarządu Terravita, na dalszy rozwój, również w obecnych, trudnych czasach pozwala przede wszystkim starannie przemyślana strategia. 

Czekoladowe tabliczki od Terravity na niemal 30 rynkach

Podstawą biznesu firmy Terravita są czekoladowe tabliczki, które producent oferuje klientom pod markami Terravita, Alpinella czy Cocoacara, a także markami własnymi klientów. "Z naszym czekoladowym asortymentem jesteśmy obecni na niemal 30 rynkach w Europie, Azji, Ameryce Północnej i Afryce" – informuje prezes zarządu Iwona Łagodzińska.

Ważną część eksportu firmy stanowi Europa Południowo-Wschodnia. Jak przyznaje Iwona Łagodzińska, z tego powodu ze szczególną uwagą śledzi sytuację za wschodnią granicą Polski. "Istotnym wydarzeniem było zniesienie wyrobów czekoladowych, z ogłoszonej w lutym 2022 r. przez ukraińską Radę Ministrów, listy towarów krytycznego importu, co umożliwiło wznowienie sprzedaży na jeden z kluczowych dla Terravita rynków zbytu" – komentuje prezes zarządu.

Szerokie portfolio produktowe pod markami Terravity

Jednak Terravita to nie tylko czekoladowe tabliczki. Istotną częścią biznesu, jak przyznaje Iwona Łagodzińska, stanowią półprodukty cukiernicze, które oferowane są klientom pod markami Terravita i Bellaria. Obejmują one szeroki asortyment kierowany do klientów B2B, takich jak cukiernicy, piekarze i cały przemysł cukierniczy. Wśród półproduktów cukierniczych oferowanych przed firmę znajdziemy m.in. czekolady, kremy, polewy cukiernicze czy sosy do deserów.

Terravita to także jeden z ważniejszych producentów polew do lodów w Europie. "Miłym zaskoczeniem tego sezonu był dla mnie rozwój kategorii sosów deserowych, które poza stałą obecnością w punktach gastronomicznych pojawiły się również na półkach jednej z największych sieci detalicznych w Polsce" – przyznaje prezes zarządu.

Terravita stawia na rozwój i inwestycje

Czasy są obecnie wyjątkowo trudne. Jak dodaje Iwona Łagodzińska, poziom i tempo zmian nie zachęcają do ryzyka. Kluczowy dla Terravity, nawet w trudnych czasach, pozostaje jednak rozwój. "(...) w Terravita wyznajemy filozofię, że aby utrzymać się na rynku, musimy stale się rozwijać. Zmieniają się trendy i oczekiwania Klientów. Jako producent nie możemy ich lekceważyć. Dlatego niezmiennie stawiamy na rozwój i inwestycje" – przyznaje prezes zarządu.


Foto: Iwona Łagodzińska, prezes zarządu Terravita (mat. redakcji)

Reklama