Coca Cola HBC wspiera młodych na rynku pracy. Ruszyła kolejna edycja #YouthEmpowered

Coca Cola HBC wspiera młodych na rynku pracy. Ruszyła kolejna edycja #YouthEmpowered

Coca-Cola HBC w ramach programu #YouthEmpowered zamierza do 2025 roku wesprzeć milion młodych osób, które rozpoczynają swoją karierę zawodową. Właśnie rusza kolejna edycja, w której spotkało się niemal 5 tys. osób z Polski.

#YouthEmpowered to program, w ramach którego Coca-Cola HBC wspiera młodzież w wyborach edukacyjnych i zawodowych. W ramach tegorocznej edycji, wraz z lokalnymi partnerami, przygotowano dla uczestników pełne inspiracji i praktycznych informacji spotkania z przedstawicielami świata biznesu, ekspertami rynku pracy, przedsiębiorcami.

Na czym polega program #YouthEmpowered?

Uczniowie biorący udział w programie będą mieli okazję spotkać się także z mentorami wyłonionymi z różnych działów Coca-Cola HBC – od produkcji, przez finanse, logistykę, prawo, po marketing i komunikację. Firma wraz z Fundacją Młodzieżowej Przedsiębiorczości przygotowuje dla uczestników także serię warsztatów i spotkań inspiracyjnych z zewnętrznymi ekspertami. Materiały, które powstaną w trakcie trwania programu będą dostępne w języku polskim oraz ukraińskim po zalogowaniu na stronie programu Moje Finanse.

Jak komentuje Jaak Mikkel, Dyrektor Generalny Coca-Cola HBC Polska i kraje bałtyckie, w ramach programu #YouthEmpowered firma chce wspierać młodzież w wyborze ścieżki zawodowej. "Mamy nadzieję, że spotkania realizowane w ramach programu pomogą młodym zidentyfikować swoje mocne strony i w efekcie wykorzystać swój potencjał w najlepszy możliwy sposób" – dodaje.

Milion młodych osób ze wsparciem od Coca Cola HBC do 2025 roku

Coca-Cola HBC w ramach programu #YouthEmpowered zamierza do 2025 roku wesprzeć milion młodych osób, które rozpoczynają swoją karierę zawodową. Do tej pory z inicjatywy skorzystało tylko w Polsce już ponad 140 000 tysięcy młodych ludzi.

By jak najlepiej odpowiedzieć na ich potrzeby, Coca Cola spytała młodych o ich potrzeby. Według badania zrealizowanego w 2022 roku przez SW Research na grupie 644 osób między 15. a 19. rokiem życia – aż 86% młodych chciałoby spotkać się z ekspertem wykonującym ich wymarzony zawód, by zweryfikować lub potwierdzić swoje założenia.

W tym roku, polska odsłona programu realizowana jest wspólnie z Fundacją Młodzieżowej Przedsiębiorczości, organizacją należącą do nominowanego do Pokojowej Nagrody Nobla 2022 Junior Achievement Worldwide.

Celem współpracy Fundacji i Coca-Cola HBC Polska jest przygotowanie młodzieży do świadomych wyborów zawodowych oraz umożliwienie im zdobycia praktycznej wiedzy i umiejętności ułatwiających realizację planów zawodowych. Cieszymy się, że tak wiele osób chce skorzystać z oferowanych przez nas możliwości.

Małgorzata Sobkowicz, prezes Fundacji Młodzieżowej Przedsiębiorczości

Praktycy biznesu podczas tegorocznego otwarcia programu

Podczas webinaru otwierającego tegoroczną edycję, który poprowadził znany uczestnikom influencer – Karol Paciorek, swoimi doświadczeniami dzielili się praktycy biznesu.

Jako pierwszy wystąpił Jaak Mikkel, dyrektor generalny Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie, który opowiedział o tym co jest najważniejsze w budowaniu swoje zawodowej ścieżki oraz raz jak przekuć swoje błędy w inspirującą lekcję rozwojową.

Na lokalnej, polskiej scenie pojawili się także inni eksperci: badaczka sztucznej inteligencji, prorektor Akademii Leona Koźminskiego, prof. dr hab. Aleksandra Przegalińska opowiedziała o możliwościach współdziałania człowieka i nowoczesnych technologii, Aleksandra Wesołowska-Sieja, PR Managerka portalu Praca.pl przeprowadziła praktyczny wykład o tym, jak czytać ogłoszenia o pracę, Anna Pytel, Talent Acquisition Manager Coca-Cola HBC udzielała cennych wskazówek jak przygotować pierwsze CV oraz przedsiębiorca Kamil Baj z Pszczelarium, który prezentował historię zakładania własnego biznesu.

W spotkaniu uczestniczyło blisko 1000 polskich uczniów oraz nauczycieli ze szkół średnich, a to dopiero początek tegorocznych działań.


Foto: mat. prasowe

Reklama