Coca-Cola HBC w ramach programu #YouthEmpowered zamierza do 2025 roku wesprzeć milion młodych osób, które rozpoczynają swoją karierę zawodową. Właśnie rusza kolejna edycja, w której spotkało się niemal 5 tys. osób z Polski.
#YouthEmpowered to program, w ramach którego Coca-Cola HBC wspiera młodzież w wyborach edukacyjnych i zawodowych. W ramach tegorocznej edycji, wraz z lokalnymi partnerami, przygotowano dla uczestników pełne inspiracji i praktycznych informacji spotkania z przedstawicielami świata biznesu, ekspertami rynku pracy, przedsiębiorcami.
Na czym polega program #YouthEmpowered?
Uczniowie biorący udział w programie będą mieli okazję spotkać się także z mentorami wyłonionymi z różnych działów Coca-Cola HBC – od produkcji, przez finanse, logistykę, prawo, po marketing i komunikację. Firma wraz z Fundacją Młodzieżowej Przedsiębiorczości przygotowuje dla uczestników także serię warsztatów i spotkań inspiracyjnych z zewnętrznymi ekspertami. Materiały, które powstaną w trakcie trwania programu będą dostępne w języku polskim oraz ukraińskim po zalogowaniu na stronie programu Moje Finanse.
Jak komentuje Jaak Mikkel, Dyrektor Generalny Coca-Cola HBC Polska i kraje bałtyckie, w ramach programu #YouthEmpowered firma chce wspierać młodzież w wyborze ścieżki zawodowej. "Mamy nadzieję, że spotkania realizowane w ramach programu pomogą młodym zidentyfikować swoje mocne strony i w efekcie wykorzystać swój potencjał w najlepszy możliwy sposób" – dodaje.
Milion młodych osób ze wsparciem od Coca Cola HBC do 2025 roku
Coca-Cola HBC w ramach programu #YouthEmpowered zamierza do 2025 roku wesprzeć milion młodych osób, które rozpoczynają swoją karierę zawodową. Do tej pory z inicjatywy skorzystało tylko w Polsce już ponad 140 000 tysięcy młodych ludzi.
By jak najlepiej odpowiedzieć na ich potrzeby, Coca Cola spytała młodych o ich potrzeby. Według badania zrealizowanego w 2022 roku przez SW Research na grupie 644 osób między 15. a 19. rokiem życia – aż 86% młodych chciałoby spotkać się z ekspertem wykonującym ich wymarzony zawód, by zweryfikować lub potwierdzić swoje założenia.
W tym roku, polska odsłona programu realizowana jest wspólnie z Fundacją Młodzieżowej Przedsiębiorczości, organizacją należącą do nominowanego do Pokojowej Nagrody Nobla 2022 Junior Achievement Worldwide.
Praktycy biznesu podczas tegorocznego otwarcia programu
Podczas webinaru otwierającego tegoroczną edycję, który poprowadził znany uczestnikom influencer – Karol Paciorek, swoimi doświadczeniami dzielili się praktycy biznesu.
Jako pierwszy wystąpił Jaak Mikkel, dyrektor generalny Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie, który opowiedział o tym co jest najważniejsze w budowaniu swoje zawodowej ścieżki oraz raz jak przekuć swoje błędy w inspirującą lekcję rozwojową.
Na lokalnej, polskiej scenie pojawili się także inni eksperci: badaczka sztucznej inteligencji, prorektor Akademii Leona Koźminskiego, prof. dr hab. Aleksandra Przegalińska opowiedziała o możliwościach współdziałania człowieka i nowoczesnych technologii, Aleksandra Wesołowska-Sieja, PR Managerka portalu Praca.pl przeprowadziła praktyczny wykład o tym, jak czytać ogłoszenia o pracę, Anna Pytel, Talent Acquisition Manager Coca-Cola HBC udzielała cennych wskazówek jak przygotować pierwsze CV oraz przedsiębiorca Kamil Baj z Pszczelarium, który prezentował historię zakładania własnego biznesu.
W spotkaniu uczestniczyło blisko 1000 polskich uczniów oraz nauczycieli ze szkół średnich, a to dopiero początek tegorocznych działań.
Foto: mat. prasowe