Grupa Makarony Polskie zwiększyła przychody o 66 mln zł. Istotnie wzrósł eksport

Grupa Makarony Polskie zwiększyła przychody o&nbsp66&nbspmln&nbspzł. Istotnie wzrósł eksport

Pierwsza połowa 2022 roku była dobrym czasem dla Grupy Makarony Polskie. Firma odnotowała wzrost przychodów, który w porównaniu do 2021 roku zwiększył się o ponad 66 mln zł. Grupa szacuje, że końcoworoczne wyniki będą dobre, choć wpłynie na nie wojna w Ukrainie, rosnąca inflacja i ceny prądu, gazu oraz surowców.

Grupa Makarony Polskie, właściciel takich marek jak Novelle, So Food czy Stoczek Natura, podsumowuje pierwsze półrocze 2022 roku. Całkowite skonsolidowane przychody ze sprzedaży ukształtowały się na poziomie 148,2 mln zł, zysk netto - 14,1 mln zł, zaś EBIDTA osiągnęła poziom 22,3 mln zł.

Czas rozwoju Makaronów Polskich

Pierwsze półrocze 2022 roku było okresem rozwoju Grupy Makarony Polskie. Na początku roku sfinalizowana została akwizycja spółki PPH SAS Andrzej Świderski Sp. z o.o. Jej przejęcie umocniło pozycję Grupy na rynku makaronów. Jak przekazuje w komunikacie firma, rozszerzenie asortymentu, pozwoliło na większą elastyczność reagowania na potrzeby klientów i trendy rynkowe oraz umożliwiło osiągnięcie synergii organizacyjnej, produkcyjnej i finansowej.

Skomercjalizowaliśmy w pełni nowe moce produkcyjne zbudowane w latach poprzednich w ramach realizacji projektów inwestycyjnych. Pozwoliło to na zwiększenie produkcji oraz na wdrożenie nowych wyrobów do oferty Grupy, np. makaronów wysokobiałkowych, Novelle czy dań wegetariańskich So Food.

Zenon Daniłowski, prezes zarządu spółki Makarony Polskie SA

Przychody ze sprzedaży Grupy Makarony Polskie w I półroczu wzrosły o 66 mln zł w stosunku do analogicznego okresu 2021 roku. Jak komentuje Zenon Daniłowski, wpłynęły na to: wydajna praca całej załogi, akwizycja spółki SAS, wzrost eksportu oraz rozwój brandów na rynku krajowym.

"Istotnym wzrostom uległy również wyniki na poziomie zysku netto i EBITDA, przy czym trzeba mieć na uwadze fakt, że wartości te są powiększone m.in. jednorazowym zyskiem na okazjonalnym nabyciu spółki SAS w kwocie 4,1 mln zł" - dodaje prezes zarządu.

Grupa szacuje, że tegoroczne wyniki będą dobre, wpływ na nie będą miały jednak czynniki zewnętrzne, niezależne od firmy tj. wojna w Ukrainie, rosnąca inflacja, ceny prądu, gazu i surowców.

Wojna wpłynęła na wyniki eksportowe Grupy

W I półroczu 2022 roku Grupa Makarony Polskie osiągnęła dobre wyniki finansowe w eksporcie. Jak wyjaśnia firma, sprzedaż eksportowa w tym okresie istotnie wzrosła m.in. z uwagi na piki popytowe związane z agresją Rosji na Ukrainę.

"Spółki Grupy niezależnie od jednorazowych transakcji, realizują plan rozwoju sprzedaży i wzmocnienia rozpoznawalności rynkowej swoich brandów zarówno w Polsce, jak i za granicą" - podsumowuje w komunikacie firma.

W skład Grupy Makarony Polskie, działającej na szeroko rozumianym rynku spożywczym, wchodzą cztery spółki: Makarony Polskie SA (spółka dominująca), Stoczek Natura Sp. z o.o., MP Trade Sp. z o.o., Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowe "SAS" Andrzej Świderski Sp. z o.o. (od stycznia 2022 r.). Najbardziej rozpoznawalne marki Grupy to: Makarony Polskie, Novelle, So Food i Stoczek Natura.


Foto: mat. redakcji

Reklama