Auchan w Polsce przedstawił wyniki za 2021 rok. W tym czasie przychody ze sprzedaży wyniosły 11 188 mln zł, wobec 11 035 mln zł rok wcześniej. Przełożyło się to na zysk netto w wysokości 222 mln zł.
Francuska sieć hipermarketów poprawiła swoje wyniki w Polsce. W 2021 roku przychody ze sprzedaży wzrosły o 153 mln zł w porównaniu do 2021 roku. Zysk netto poprawił się natomiast o 57 mln zł.
Strategia Auchan w Polsce
W 2021 roku Auchan wdrażała i realizowała założone w strategii cele: wzrost rentowności dzięki poprawie zarządzania działalnością operacyjną i rozwój e-commerce w kolejnych miastach w Polsce. Firma kontynuowała też rozwój sieci, otworzyła 6 kolejnych sklepów pod marką Easy Auchan na stacjach paliw bp oraz nowe sklepy franczyzowe.
Jak komentuje Gérard Gallet, dyrektor generalny Auchan Retail Polska, "w 2021 byliśmy w stanie ustabilizować wyniki na poziomie umożliwiającym inwestycje konieczne do realizacji naszej strategii". Zysk z działalności operacyjnej sieci wyniósł w 2021 roku 321 mln zł.
Brak planów ekspansji?
W 2021 roku Auchan zarządzało 102 sklepami w Polsce. W porównaniu do 2020 roku liczba ta nie uległa zmianie, co pokazuje, że w danym okresie ekspansja w Polsce nie należała do priorytetów sieci.
Wśród placówek pod szyldem Auchan znajdowało się 70 hipermarketów oraz 32 supermarkety. Firma zatrudnia na ten moment ponad 17 000 osób w Polsce.
Foto: mat. prasowe