Bakalland i Purella pod nową nazwą. Na rynku debiutuje Grupa FoodWell

Bakalland i Purella pod nową nazwą. Na rynku debiutuje Grupa FoodWell

W rezultacie połączenia Bakallandu i Purella powstała nowa grupa – FoodWell. Firma chce być liderem w kategorii zdrowych produktów ze szczególnym wskazaniem na roślinne pochodzenie składników.

W portfelu firmy znajduje się już pięć marek – Delecta, Anatol oraz Purella, BeRaw oraz Bakalland. Jak przekazał Marian Owerko, czas na zmianę nazwy korporacyjnej był już najwyższy, ponieważ biznes firmy przestał opierać się wyłącznie na bakaliach.

Mocna strategia Grupy FoodWell

Nowa grupa FoodWell skupi się na rozwijaniu nowych kategorii, z naciskiem na żywność roślinną, funkcjonalną i zdrową. Jak przekazał na łamach "Pulsu Biznesu" prezes grupy, "celem strategicznym jest, by w ciągu kilku lat przychody przekroczyły 1 mld zł, a jednocześnie znacznie zwiększył się udział w sprzedaży rynków eksportowych i e-handlu".

Nowo przyjęta strategia firmy obejmuje 10-letni horyzont czasowy. Nowa organizacja będzie rozwijać wszystkie marki, które funkcjonowały do tej pory w obu firmach. W portfelu FoodWell znajdują się: Bakalland, Delecta, Anatol, Purella i BeRAW. 

"Udało się skompletować prawdziwy „dream team”, najlepszy zespół, jaki mogłem sobie wyobrazić. Na stanowiskach wiceprezesów zarządu będą mnie wspierać: Michał Czerwiński (CCO) i Karol Kleszcz (CFO). W zarządzie FoodWell zasiadają również: Artur Ryczkowski (CSO), Artur Gajewski (CMO) i Tomasz Szafarczyk (COO). Dla realizacji naszej strategii bardzo ważna jest obecność w akcjonariacie Rafała Brzoski, co wzmacnia nasze plany biznesowe" – przyznaje prezes.

Zarząd FoodWell od lewej Tomasz Szafarczyk, Artur Gajewski, Michał Czerwiński, Marian Owerko, Karol Kleszcz.
Foto: mat. prasowe

1/3 obrotów Grupy ma pochodzić z eksportu i e-commerce

Do 2026 roku firma planuje podwojenie przychodu, roczne obroty mają przekroczyć poziom 1 mld złotych. 1/3 przychodów będzie pochodziła z kanału e-commerce oraz eksportu. 

Do tej pory eksport odpowiadał za około 12% przychodów Bakallandu. Teraz ma się to zmienić. Jak przekazał Marian Owerko, grupa przede wszystkim stawia na Europę Centralną i Zachodnią. "(...) interesują nas przede wszystkim rynki skandynawskie i kraje niemieckojęzyczne, gdzie producenci spożywczy osiągają wysoką rentowność" – wyjaśnia w "Pulsie Biznesu" prezes grupy. Jak donosi portal, w przypadku tych rynków firma rozważa także przejęcia lokalnych marek. W drugiej kolejności plany eksportowe obejmują Stany Zjednoczone.

Grupa FoodWell planuje także zwiększyć udział sprzedaży online. Jak przekazał Marian Owerko, udział obrotów z tego źródła na przestrzeni kilku lat powinien przekroczyć 10%. "Uważamy, że dla kategorii takich jak żywność funkcjonalna i superfoods e-commerce jest bardzo perspektywicznym kanałem dystrybucji" – wyjaśnił prezes grupy.

Marian Owerko i Rafał Brzoska idą po pozycję lidera rynku zdrowej żywności

Całe przedsięwzięcie jest autorskim konceptem właścicieli: Rafała Brzoski i Mariana Owerko. Strategia grupy zakłada silną koncentrację na doskonałości operacyjnej, czyli w konsekwencji zapewnieniu organizacji jak najlepszych wyników finansowych. To one mają otwierać drogę ku innowacji, nowym rynkom i ewentualnym przejęciom, a także zapewniać dostęp do najlepszych specjalistów, tworzących strukturę organizacyjną FoodWell

FoodWell chce być liderem w kategorii zdrowych produktów ze szczególnym wskazaniem na roślinne pochodzenie składników. Zarząd podkreśla również znaczenie marki Delecta, silnego gracza na rynku produktów do pieczenia i deserów, która systematycznie będzie uzupełniana o propozycje zawierające produkty roślinne. Osiąganiu celów ma sprzyjać rozpoznawalność marek Bakalland i Purelli oraz posiadanie trzech fabryk w Janowie Podlaskim, Włocławku i Białymstoku. 

Duże zmiany w Bakalland

Przypomnijmy, że w ostatnim kwartale 2021 roku Bakalland, wtedy należący do spółki Innova Phoenix Sarl, sprzedał pakiet około 90% akcji. Wśród nowych inwestorów znalazła się m.in. należąca do Rafała Brzoski firma O&R Holding.

Kilka miesięcy po tym akcjonariusze Bakalland SA podpisali umowę inwestycyjną ze wspólnikami spółki Purella w celu połączenia obu firm. Już wtedy Marian Owerko zapowiadał powstanie grupy, która stanie się liderem segmentu zdrowej żywności w kraju.


Foto: Od lewej Michał Czerwiński, Marian Owerko (mat. prasowe)

Reklama