Współpraca Żabki i InPostu dobiegła końca. Paczkomaty nie przyjęły się w sklepach?

Współpraca Żabki i InPostu dobiegła końca. Paczkomaty nie przyjęły się w sklepach?

Żabka i InPost zakończyły pilotażową współpracę. Na początku tego roku w ramach testów w wybranych sklepach Żabka pojawiły się specjalne automaty paczkowe InDoor. Wcześniej sieć oferowała już możliwość nadawania i odbierania przesyłek InPostu.

Klienci nie będą już mogli odbierać ani nadawać przesyłek InPost w sklepach Żabka. Jak dowiedział się portal wirtualnemedia.pl, firmy zdecydowały o zakończeniu trwającej od 2016 roku współpracy. 

Koniec paczek InPost w sklepach Żabka

Możliwość nadawania i odbioru paczek InPost w sklepach Żabka została zablokowana już w piątek 7 października. Zakończenie współpracy potwierdził także rzecznik prasowy InPost. Cytowany przez portal Wojciech Kądziołka przyznał, że "pilotażowa umowa pomiędzy InPost i Żabką wygasła, strony postanowiły, że nie będą jej odnawiać".

300 Paczkomatów do usunięcia ze sklepów

W sklepach Żabka ulokowane było w sumie około 300 automatów paczkowych w wersji InDoor. Były to mniejsze Paczkomaty, których testy obie firmy prowadziły od stycznia br. Jak potwierdza biuro prasowe sieci Żabka, po zakończeniu okresu pilotażu obie strony zdecydowały o "braku kontynuacji współpracy".

Nie oznacza to jednak, że Żabka kończy rozwijać segment tego typu usług w sklepach. Klienci nadal mogą korzystać z usług Poczty Polskiej i DHL.

Co przeważyło o decyzji zakończeniu współpracy? Do momentu publikacji materiału obie firmy nie wyjaśniły motywacji tej decyzji. Usługi InPost mogły najzwyklej nie przypaść do gustu klientom sklepów Żabka. Z drugiej natomiast strony, automaty paczkowe mimo wszystko wymagały od sklepów convenience przeznaczenia określonej powierzchni na postawienie maszyny.


Foto: mat. redakcji

Reklama