Sukces kampanii społecznościowej Lidla. Do akcji zgłosiła się co trzecia szkoła w Polsce

Sukces kampanii społecznościowej Lidla. Do akcji zgłosiła się co trzecia szkoła w Polsce

Kampania "Szkoły Pełne Talentów" rozpoczęła się zaledwie miesiąc temu. Od tego czasu do akcji dołączyło już ponad 7 tys. szkół.

Dzięki akcji klienci sieci handlowej mogą przekazywać specjalne kupony otrzymane za zakupy na rzecz dowolnie wybranej szkoły. Ta nowa na polskim rynku kampania angażuje coraz więcej klientów i szkół.

Pierwsza taka akcja w Polsce

Kampania "Szkoły Pełne Talentów" realizowana przez Lidl Polska to pierwsze w kraju działanie o charakterze społecznościowym, w którym klienci robiąc zakupy, mogą zdobywać, a następnie przekazywać na rzecz szkół uczestniczących w akcji kupony zwane "Talenciakami".

Swój udział potwierdziło już ponad 7000 szkół, co stanowi ponad 30% całości placówek oświatowych. Oznacza to, że do akcji zgłosiła się prawie co trzecia szkoła w Polsce. Beneficjentem może być każda placówka niezależnie od wielkości, lokalizacji czy jej profilu, od podstawowej, zawodowej po ogólnokształcącą. 

Liczba szkół, jaka już dołączyła do akcji, pokazuje, że w Polsce jest przestrzeń i potrzeba na tego typu działanie. Dobrze skrojona akcja marketingowa może trafiać w potrzeby różnych aktorów życia społecznego w obrębie danej społeczności lokalnej. Wystarczy mieć pomysł, sprawdzone ”know-how” i chętną do współpracy sieć, jak Lidl Polska.

Carlos Kruszewski Pinto, Client Director Eastern Europe w TCC Global

Kampania typu "community"

TCC Global opracowując założenia kampanii "Szkoły Pełne Talentów", bazowało na szerokim, międzynarodowym doświadczeniu. Na przestrzeni 7 lat zorganizowało 32 akcje typu "Community" dla sieci handlowych we Włoszech i Niemczech.

We Włoszech tego typu kampania tak mocno została osadzona w realiach, że co roku wszyscy na nią czekają. Szkoły wiedzą, że otrzymają dodatkowe wsparcie. Klienci idąc na zakupy pamiętają o wzięciu kuponu i przekazaniu go szkole. A sklepy dają narzędzia, by cały ten proces działał prawidłowo. Ciekawi mnie, czy tak samo jak we Włoszech, ten typ kampanii przeniknie zwyczaje zakupowe Polaków.

Sebastian Knap, Commercial Director Eastern Europe w TCC Global

Kampania typu "Community" to nowy wymiar handlu i relacji sprzedawca-klient-społeczność. Zastępuje tradycyjne zbieranie punktów z zakupów dla samych siebie, gromadzeniem ich na rzecz konkretnego ważnego miejsca, jakim jest szkoła. Dzięki niej codzienne zwyczaje zakupowe Polaków mogą mieć dodatkową wartość i misję.

Na czym polega akcja Lidla "Szkoły Pełne Talentów"?

Mechanizm akcji pozwala osobom mieszkającym w jednej miejscowości i robiącym zakupy w danym sklepie, wspierać szkołę, do której chodzą na przykład ich dzieci. Daje on także możliwość grupowego zaangażowania się w polepszenie choćby zaplecza technicznego czy rekreacyjnego szkoły.

Kampania "Szkoły Pełne Talentów" oficjalnie zakończy się 13 listopada br. Do tej pory uczniowie z rodzicami mogą przekazywać "Talenciaki" przynosząc i umieszczając je w odpowiedniej szkolnej skarbonce albo skanując ich kod QR w aplikacji mobilnej. Zaś otrzymane kupony szkoły mogą wymieniać  na materiały dydaktyczne, sportowe dostępne w katalogu nagród.

Ponadto w trakcie trwania kampanii szkoły mogą brać udział w losowaniu wyjątkowych nagród takich jak: interaktywna podłoga multimedialna, zestaw 6 modułów edukacyjnych z botami, monitory interaktywne oraz wyposażenie pracowni informatycznej. 


Foto: mat. prasowe

Reklama