Lidl rusza z kampanią "Sztuka niemarnowania". Sieć zachęca klientów do bycia artystami

Lidl rusza z kampanią "Sztuka niemarnowania". Sieć zachęca klientów do bycia artystami

Lidl rozpoczyna drugą edycję kampanii "Sztuka niemarnowania", w ramach której zachęca klientów do bycia artystami... niemarnowania. Firma dzieli się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi ratowania produktów spożywczych. Partnerami akcji są Caritas Polska oraz Federacja Polskich Banków Żywności.

W drugiej edycji kampanii edukacyjnej "Sztuka niemarnowania" Lidl Polska wraz z partnerami  zachęca do bycia artystą i uprawiania sztuki kulinarnej w rytmie zero waste. W tym celu dzieli się z klientami praktycznymi wskazówkami. Jakimi?

Po pierwsze – planowanie

Życie w duchu zero waste zaczyna się w głowie. Nauka dobrych nawyków nie musi być trudna. Ważne są m.in. przygotowania do zakupów.

  • W pierwszej kolejności należy zaplanować posiłki oraz składniki, jakich chcemy użyć.
  • Konieczny jest przegląd produktów. Często okazuje się, że część z nich leży w kuchennych szafkach bądź spiżarniach. Należy najpierw skorzystać z zapasów ze zbliżającym się terminem przydatności do spożycia.
  • Na koniec – nie zapomnijmy o liście zakupów. Powinna ona zawierać tzw. „suche artykuły”, które mogą być długo przechowywane, oraz świeże owoce, warzywa i mięso, które planujemy spożyć w krótkim czasie. W ten sposób zapewnimy sobie różnorodne i pełnowartościowe posiłki.

Mrożenie, suszenie i wekowanie

Kreatywność w kuchni to skarb. Aby świeże produkty zostały z nami na dłużej, użyteczne jest ich konserwowanie. Zanim wyrzucimy jakikolwiek produkt czy jego resztki, warto zastanowić się czy nie nadają się one do przetworzenia.

Do najbardziej popularnych metod należą: mrożenie, suszenie, wekowanie i kiszenie, które ma zastosowanie dla wielu warzyw i owoców, a także marynowanie czy peklowanie. Żywność można ratować również w inny sposób, np. przyrządzając chipsy z obierek po ziemniakach.

Foto: mat. prasowe

Kampania "Sztuka niemarnowania" potrwa od 19.09 do 9.10 br. 

Działania przeciwko marnowaniu żywności podejmuje także sama sieć Lidl

W ramach całego łańcucha dostaw Lidl Polska optymalizuje zamówienia oraz dostawy żywności tak, aby na sklepowych półkach znajdowało się dokładnie tyle produktów, ile potrzebują klienci.

We wszystkich sklepach sieci prowadzony jest też program "Kupuję, nie marnuję", mający na celu wsparcie sprzedaży produktów w pełni wartościowych, ale o zbliżającym się terminie przydatności do spożycia. Przeceny sięgają nawet 70%.

Od początku swojej działalności Lidl Polska współpracuje także z Caritas Polska oraz Federacją Polskich Banków Żywności, z którymi podejmuje działania edukacyjne w zakresie niemarnowania żywności. Organizowane są też zbiórki żywności dla potrzebujących oraz wspólne działania w ramach jadłodajni Caritas.

System odbioru pełnowartościowej żywności w Lidl Polska

Zgodnie z Ustawą o przeciwdziałaniu marnowaniu żywności od 1 marca 2020 r. w Lidl Polska funkcjonuje system odbioru pełnowartościowej żywności, jednak z różnych powodów niemożliwej do wprowadzenia do sprzedaży. Za pośrednictwem Caritas Polska produkty są przekazywane organizacjom pozarządowym oraz potrzebującym.

Od 1 marca 2020 r. w ten sposób sieć uratowała 128 251 kg żywności o łącznej wartości 2 123 320 zł, z czego 46 643 kg o wartości 903 026 zł zostało przekazane tylko w 2021 roku. Firma wydała ponadto 42 471 kg artykułów nieżywnościowych (jak np. pasty do zębów, szampony) o wartości ponad 1 038 000 zł.


Foto: wiadomoscispozywcze.pl

Reklama