Pernod Ricard tworzy nową jednostkę biznesową. Na jej czele stanie Nicolas Oudinot

Pernod Ricard tworzy nową jednostkę biznesową. Na jej czele stanie Nicolas Oudinot

Pernod Ricard tworzy nową jednostkę biznesową. Jej celem jest zwiększenie skali i ekspansja geograficzna istniejących biznesów typu direct-to-consumer i niszowych B2B. To jeden z elementów strategii firmy.

Nowy podmiot rozpocznie działalność 2 listopada i połączy The Whisky Exchange, Drinks & Co i Bodeboca. Będzie działał jako autonomiczna jednostka biznesowa w ramach Pernod Ricard. Kierownictwo obejmie w niej Nicolas Oudinot. 

Nowa jednostka biznesowa w Pernod Ricard

W ramach nowej inicjatywy, Pernod Ricard chce być pionierem w zakresie wprowadzania nowych innowacyjnych usług i produktów, aby zaspokoić i przewidzieć zapotrzebowanie konsumentów na wyjątkowe doświadczenia.

Nowa jednostka biznesowa poprowadzi dystrybucję bezpośrednią produktów i doświadczeń super premium. Działanie to zawiera się w strategii firmy "Transform & Accelerate". 

Jak czytamy w komunikacie, nowa organizacja ilustruje namacalny biznesowy wpływ strategii cyfrowego przyspieszenia i transformacji Pernod Ricard. Nowa jednostka ma wzmocnić jego przewagę konkurencyjną w dystrybucji alkoholi i win premium+ oraz związanych z nimi doświadczeń. 

Kim jest Nicolas Oudinot? 

Na czele nowej organizacji stanie Nicolas Oudinot, który posiada 20-letnie doświadczenie w branży luksusowej i doradztwie strategicznym. 

Rozpoczął on swoja karierę w The Boston Consulting Group, gdzie spędził prawie dekadę obsługując głównie klientów z branży luksusowej i dóbr konsumpcyjnych w wielu krajach. W 2013 roku Nicolas dołączył do Kering Group jako dyrektor ds. projektów i strategii Saint-Laurent, wówczas części działu mody Kering, przed przejściem wewnętrznie do Gucci, gdzie w 2015 roku został mianowany dyrektorem ds. inicjatyw strategicznych i rozwoju biznesu.

W ciągu siedmiu lat, w kontekście bardzo szybkiego wzrostu marki, ewoluował w ramach Gucci, by zająć stanowisko Chief Digital Business and Innovation Officer, a następnie EVP New Businesses i CEO Gucci VAULT. 


Foto: mat. prasowe

Reklama