Pernod Ricard tworzy nową jednostkę biznesową. Jej celem jest zwiększenie skali i ekspansja geograficzna istniejących biznesów typu direct-to-consumer i niszowych B2B. To jeden z elementów strategii firmy.
Nowy podmiot rozpocznie działalność 2 listopada i połączy The Whisky Exchange, Drinks & Co i Bodeboca. Będzie działał jako autonomiczna jednostka biznesowa w ramach Pernod Ricard. Kierownictwo obejmie w niej Nicolas Oudinot.
Nowa jednostka biznesowa w Pernod Ricard
W ramach nowej inicjatywy, Pernod Ricard chce być pionierem w zakresie wprowadzania nowych innowacyjnych usług i produktów, aby zaspokoić i przewidzieć zapotrzebowanie konsumentów na wyjątkowe doświadczenia.
Nowa jednostka biznesowa poprowadzi dystrybucję bezpośrednią produktów i doświadczeń super premium. Działanie to zawiera się w strategii firmy "Transform & Accelerate".
Jak czytamy w komunikacie, nowa organizacja ilustruje namacalny biznesowy wpływ strategii cyfrowego przyspieszenia i transformacji Pernod Ricard. Nowa jednostka ma wzmocnić jego przewagę konkurencyjną w dystrybucji alkoholi i win premium+ oraz związanych z nimi doświadczeń.
Kim jest Nicolas Oudinot?
Na czele nowej organizacji stanie Nicolas Oudinot, który posiada 20-letnie doświadczenie w branży luksusowej i doradztwie strategicznym.
Rozpoczął on swoja karierę w The Boston Consulting Group, gdzie spędził prawie dekadę obsługując głównie klientów z branży luksusowej i dóbr konsumpcyjnych w wielu krajach. W 2013 roku Nicolas dołączył do Kering Group jako dyrektor ds. projektów i strategii Saint-Laurent, wówczas części działu mody Kering, przed przejściem wewnętrznie do Gucci, gdzie w 2015 roku został mianowany dyrektorem ds. inicjatyw strategicznych i rozwoju biznesu.
W ciągu siedmiu lat, w kontekście bardzo szybkiego wzrostu marki, ewoluował w ramach Gucci, by zająć stanowisko Chief Digital Business and Innovation Officer, a następnie EVP New Businesses i CEO Gucci VAULT.
Foto: mat. prasowe