Nastroje i nawyki zakupowe konsumentów zmieniają się wraz z pogarszającą się sytuacją gospodarczą. Nic więc dziwnego, że zarządcy centrów handlowych chcą śledzić i analizować te zmiany, by odpowiednio weryfikować swoje strategie marketingowego.
Z rozwiązaniem wychodzącym naprzeciw tym potrzebom wychodzi międzynarodowa firma doradcza Cushman & Wakefield, która w zarządzanych przez siebie centrach handlowych program "WakeAPP Your Retail". Na czym to polega?
Sztuczna inteligencja w centrach handlowych
Program "WakeAPP Your Retail" został już wprowadzony m.in. w Centrum Handlowym Złote Tarasy w Warszawie. Na czym to polega? Jednym z wykorzystywanych rozwiązań jest zaawansowany monitoring CCTV z wbudowaną sztuczną inteligencją. Mądre modernizowanie systemów budynkowych nie tylko znacznie poprawia bezpieczeństwo użytkownika, ale także umożliwia dodatkowo weryfikowanie profili klientów w czasie rzeczywistym.
Sztuczna inteligencja pozwala na jasne określenie płci oraz średniego wieku odwiedzających. Pokazuje, jakie są ich ścieżki zakupowe, miejsca o największym i najmniejszym natężeniu ruchu oraz pozwala zidentyfikować wyzwania infrastrukturalne w obiekcie.
- To może Cię zainteresować: Lisek podzieli się danymi o użytkownikach. Startuje dedykowana platforma Lisek.Lab
W istocie to także szansa na ocenę skuteczności visual merchandisingu najemców, a także bezpieczeństwa, które analizowane jest na podstawie schematów zachowań. System wychwytuje pozostawiony bagaż, nieczystości lub inne nietypowe zdarzenia, co przekłada się na większą efektywność i krótszy czas reakcji personelu poszczególnych serwisów budynkowych.
Wykorzystanie business intelligence w praktyce
Budowanie przez Cushman & Wakefield systemowych rozwiązań polega na kompleksowym tworzeniu map procesów, dobieraniu komplementarnych narzędzi, a także przeprowadzaniu zautomatyzowanej analizy zebranych danych. Umożliwia to poszczególnym zespołom tworzenie modeli wpisujących się w rekomendowane strategie marketingowe obiektów handlowych. Jak to działa?
Łączenie różnych kanałów oraz platform przez rozbudowany CRM pozwala na kształtowanie nowego poziomu relacji oraz interakcji z klientem. Zespół zarządzania nieruchomościami Cushman & Wakefield obsługujący CH Złote Tarasy zadbał o to, aby wdrożone aplikacje, program lojalnościowy oraz platforma Customer Engagement pozwalały na precyzyjnie definiowanie potrzeb oraz zachowań klientów.
Jest to możliwe dzięki agregowanym danym pochodzącym m.in. z kart płatniczych, rejestrowanych paragonów oraz sposobu korzystania z aplikacji mobilnych – w tym programów lojalnościowych. Dzięki danym w działaniach marketingowych można wykorzystać jakościowy przekaz, który podnosi współczynnik konwersji. Nowoczesne narzędzia dystrybuują spersonalizowane komunikaty motywujące do zrealizowania zakupu w oparciu o indywidualny profil oraz zidentyfikowane potrzeby konsumenta.
Foto: Cushman & Wakefiel