Stuart od DPD rozpycha się na polskim rynku. Firma planuje współpracę z siecią sklepów

Stuart od DPD rozpycha się na polskim rynku. Firma planuje współpracę z siecią sklepów

Francuski Stuart będący częścią grupy DPD jest obecny na polskim rynku od dwóch lat. W tym czasie firma zaistniała w sześciu miastach, dostarczyła ponad milion przesyłek i odnotowała dziesięciokrotny wzrost liczby kurierów. W najbliższych miesiącach firma planuje nawiązać współpracę z siecią sklepów, drogerii i aptek.

Platforma szybkich dostaw od 2020 roku sukcesywnie rozwija się na polskim rynku, oferując usługi kurierskie dla firm już w sześciu miastach: Warszawie, Szczecinie, Toruniu, Krakowie, Katowicach i Łodzi. Stuart obsługuje szybkie dostawy nie tylko w branży gastronomicznej – w planach na najbliższe miesiące ma nawiązanie współpracy m.in. z siecią drogerii, aptek oraz sklepów z produktami dla domu.

Dwa lata Stuarta w Polsce

Działający globalnie od 2015 roku Stuart zawitał do Polski w naznaczonym pandemią roku 2020, kiedy branża e-handlu przechodziła trudny moment związany z dostosowaniem się do nowych okoliczności i drastycznym wzrostem zapotrzebowania zarówno ze strony klientów końcowych, jak i przedsiębiorstw. Firma początkowo świadczyła usługi w Toruniu i Szczecinie. Od tamtego momentu liczba współpracujących ze Stuart kurierów wzrosła dziesięciokrotnie, a szeregi lokalnego zespołu zasiliło dwudziestu nowych pracowników.

Platforma sukcesywnie poszerza działalność na terenie kraju, w ostatnich miesiącach otwierając się kolejno w Warszawie, Krakowie i Katowicach, a niedawno także w Łodzi. Pokazuje to, jak wielkie pozostaje zapotrzebowanie rynku na szybkie i skuteczne dostawy, w tym usługi typu q-commerce.

Do tempa wzrostu nad Wisłą przyczyniła się m.in. współpraca z firmą AmRest. Spółka zarządza takimi markami jak KFC czy Pizza Hut. Dziś, korzystając z zaplecza logistycznego Stuart, oferuje dostawy w największych polskich miastach, skracając średni czas realizacji do 29 minut.

Firma jest otwarta na współpracę z branżą detaliczną

Stuart świadczy szybkie dostawy m.in. dla branży gastronomicznej i sektora spożywczego. Platforma jest jednak otwarta na współpracę z całą, szeroko pojętą branżą detaliczną... i ma spory apetyt na dalszy wzrost.

Właśnie teraz, gdy obchodzimy na polskim rynku drugie urodziny, możemy pochwalić się dostarczeniem milionowej przesyłki. To symboliczny moment, w którym podsumowujemy dotychczasowe osiągnięcia, ale też jasno mówimy, że to nie jest nasze ostatnie słowo. Chcemy się dalej rozwijać i stawiać sobie kolejne ambitne cele, przede wszystkim jakościowe. Obecnie prowadzimy rozmowy z szeregiem sieci detalicznych z różnych branż i już wkrótce będziemy mogli pokazać, że szybka realizacja wysyłek to nie tylko domena branży gastronomicznej.

Agnieszka Majewska, General Manager w firmie Stuart

Stuart w swoich działaniach stawia zarówno na zadowolony i kompetentny team, jak i ekologię. Firma aktywnie dbania o środowisko i działa na rzecz zmniejszenia emisji spalin w procesie realizacji dostaw. Tzw. zielona flota stanowi obecnie w Polsce około 50% pojazdów wykorzystywanych w procesie dostaw.

By zwiększyć odsetek ekologicznych dostaw, Stuart testuje i wdraża nowe rozwiązania, takie jak rowery e-cargo czy elektryczne jednoślady od różnych dostawców, z których korzystają już pierwsi kurierzy. W ramach inicjatywy Science Based Target Initative firma zobowiązała się także do długofalowej redukcji emisji dwutlenku węgla.

Obecnie Stuart działa w 6 krajach i łącznie 150 miastach. Do tej pory współpracę z platformą podjęło ponad 8 tys. klientów biznesowych, w tym Sphinx, Abercrombie & Fitch, Nespresso, IKEA. Globalnie Stuart zatrudnia dziś ponad 700 pracowników i liczba ta stale rośnie.


Foto: mat. prasowe

Reklama