SPAR nawiązuje partnerstwo z Whywaste. Sieć chce przeciwdziałać marnowaniu żywności

SPAR nawiązuje partnerstwo z&nbspWhywaste. Sieć chce przeciwdziałać marnowaniu żywności

SPAR nawiązuje międzynarodowe partnerstwo z firmą Whywaste, która zajmuje się technologiami spożywczymi w celu wsparcia ich strategii ograniczania marnowania żywności w handlu detalicznym. Krajowe organizacje SPAR będą mogły korzystać z cyfrowych rozwiązań Whywaste w swoich codziennych działaniach, aby ograniczyć marnowanie żywności w sklepach. 

Kolejne partnerstwo w ważnym celu

Jest to już trzecie partnerstwo sieci sklepów SPAR wspierające ograniczanie marnowania żywności, po wcześniej ogłoszonych umowach z Gander i Too Good To Go.

Whywaste oferuje portfolio rozwiązań, które rozwiązują problemy związane z marnowaniem żywności, które występują w handlu detalicznym artykułami spożywczymi. Jedną z części portfolio jest zaawansowana cyfrowa aplikacja do sprawdzania daty, która identyfikuje i śledzi produkty, które zbliżają się do daty przydatności do spożycia. Zidentyfikowanie produktów zbliżających się do tej daty, na wczesnym etapie pomaga sprzedawcom podjąć odpowiednie działania w celu zapewnienia, że ​​towary są sprzedawane, a nie marnowane. 

Wdrożenie Whywaste może ograniczyć marnowanie żywności nawet o 40%

Marnowanie żywności to kwestia, która pojawiła się na porządku dziennym w handlu detalicznym. Cel zrównoważonego rozwoju ONZ 12.3 ma na celu zmniejszenie o połowę globalnego marnowania żywności do 2030 roku. ONZ informuje, że prawie jedna trzecia całej żywności produkowanej do spożycia przez ludzi jest tracona lub marnowana. W tym samym czasie głodują setki milionów ludzi.

"W SPAR International zawsze szukamy nowych i innowacyjnych sposobów na zaspokojenie potrzeb naszych klientów, dlatego współpraca z Whywaste, kompleksowym rozwiązaniem cyfrowym redukującym odpady spożywcze w handlu detalicznym, to dla nas idealne rozwiązanie" – mówi Tom Rose, Head of International Operations w SPAR International.

Wyniki sklepów SPAR korzystających z rozwiązań Whywaste pokazują, że udało im się ograniczyć marnowanie żywności nawet o 40%.


Foto: SPAR International

Reklama