Biedronka nadal na prowadzeniu? Pod względem wzrostu wyprzedza ją inna sieć

Biedronka nadal na prowadzeniu? Pod względem wzrostu wyprzedza ją inna sieć

Biedronka odpowiada za ponad 60% wszystkich koszyków zakupowych w sklepach dyskontowych – wskazuje najnowsze badanie Proxi.cloud i UCE Research. Mimo malejącej lojalności klientów wobec konkretnych szyldów, ta nadal pozostaje przewagą dyskontera.

Liczba sklepów pod szyldem Biedronki w Polsce w drugim kwartale 2022 roku przekroczyła 3280 placówek. Jak wykazała analiza zachowań ponad 280 tys. klientów, w pierwszym półroczu sieć ta odpowiadała za 63,6% wszystkich koszyków w sklepach dyskontowych – podaje "Rzeczpospolita" na podstawie danych Proxi.cloud i UCE Research.

Lider jest tylko jeden?

Jak się okazuje, lojalność klientów Biedronki rośnie. Jak podaje Michał Rosiak z Proxi.cloud, podczas pierwszych sześciu miesięcy 2022 roku sklepy dyskontera odwiedziło 93,5% klientów wszystkich dyskontów. Oznacza to wzrost o 2,5 p.p. względem analogicznego okresu rok wcześniej. 

Jednak to nie Biedronka jest liderem wzrostu penetracji rynku. W tym samym czasie w przypadku Lidla odsetek klientów wzrósł o 4,8 p.p. zatrzymując się w pierwszym półroczu na poziomie 64,4%. Natomiast w przypadku Netto wskaźnik penetracji rynku wzrósł aż o 12,1 p.p. do 41% – tym samym sytuując tę sieć na pierwszym miejscu pod względem wzrostu. "Oczywiście w przypadku Biedronki tak duży skok nie był już możliwy do osiągnięcia" – komentuje Michał Rosiak z Proxi.cloud, cytowany przez "Rzeczpospolitą".

Lojalni wobec dyskontów klienci

Biedronka skupia największą grupę lojalnych klientów. Według badania aż 24% klientów sieci nie robi zakupów w sklepach konkurencji. Rośnie także częstotliwość zakupów – przeciętny kupujący w pierwszym półroczu 2022 roku był w placówkach Biedronki o 20,9% częściej niż rok wcześniej.

Mimo dobrych wyników Biedronki, na całym rynku dyskontów obserwowany jest spadek lojalności klientów, który w relacji rocznej dotyczył każdej z analizowanych sieci. "Tym samym widać, że Polacy zaczęli chodzić na zakupy częściej, jednocześnie zmniejszając swoje przywiązanie do szyldu" – komentuje Iwona Kołodziejek z Proxi.cloud, cytowana przez serwis.


Foto: Biedronka/mat. prasowe

Reklama