Laureaci Best Brands wyłonieni. Wśród nich Biedronka oraz Media Expert

Laureaci Best Brands wyłonieni. Wśród nich Biedronka oraz Media Expert

Podczas gali Best Brands Awards, która odbyła się 15 września w Centrum Praskim Koneser, "Oscary marketingu" w 5 kategoriach otrzymały: Samsung, Biedronka, Bosch, Allegro oraz Media Expert. Organizatorem rankingu oraz wydarzenia są Group One i GfK Polonia.

Best Brands to marki, które odnoszą nie tylko sukces komercyjny, ale wzbudzają również określone emocje, zapadają w pamięć konsumentów i kojarzą się z innowacyjnymi rozwiązaniami oraz pozytywnymi doświadczeniami.

To pierwszy w pełni niezależny ranking wyłaniający najsilniejsze marki, wyłącznie na podstawie dwóch wskaźników - faktycznych danych rynkowych (Share of Wallet) oraz więzi i relacji marki z konsumentem (Share of Soul).

W gronie "jury” było 5,1 tys. konsumentów, którzy odpowiadali na ok. 70 pytań odnośnie do danej marki.

Sprawdziliśmy, czy marki wiedzą, czego potrzebują ich klienci, czy dopasowują się do ich potrzeb i rozumieją wyzwania dzisiejszego świata, czy mają zaangażowanych pracowników, zwracają uwagę na odpowiedzialność biznesu i zatrudnienia, i czy dotrzymują obietnic. Ranking daje nam wiedzę o tym, co konsumenci mają "w głowach i w sercach". Nagroda Best Brands Awards trafiła do marek, które wyróżniły się poprzez swoją komunikację, ale i wartości, które reprezentuje.

Barbara Lewicka, senior director marketing & consumer intelligence GfK Polonia

Pierwsze marki w Polsce z tytułem Best Brands

Laureatów Best Brands w Polsce wyłoniono w pięciu kategoriach: Best Brand: Overall, Polish Brand, Omnichannel Brand, Sustainability i Customer Centricity. Kategorie rankingu odzwierciedlają aktualne trendy na rynku, jak i obszary zainteresowań konsumentów w danym kraju. Są unikalne dla każdej z edycji rankingu. 

Tytuł Best Overall Brand otrzymała marka z mocną pozycją rynkową, ale jednocześnie potrafiąca zbudować relację z konsumentami - Samsung (smartfony).

W kategorii Best Polish Brand badanie objęło marki polskiego pochodzenia, które mają największe udziały rynkowe w swoich kategoriach produktowych, a nagrodę tę przyznano marce Biedronka (sklepy spożywcze i kosmetyczne).

Laureatem kategorii Best Sustainability Brand badającej m.in. odpowiedzialność w zakresie dbania o środowisko naturalne, korzystanie z lokalnych surowców, prowadzenie działalności zgodnie z przepisami prawa, dbanie o kwestie społeczne w tym o bezpieczeństwo, edukację, ochronę zdrowia, a także przejrzystą komunikację działań firmy, została marka Bosch (mały sprzęt kuchenny).

Kategorię Best Customer Centricity Brand, w której skoncentrowano się na badaniu i analizie postrzegania marki przez konsumentów, wygrała marka Allegro (sklepy online).

Tytuł Best Omnichannel Brand otrzymała marka, która według konsumentów najbardziej dostosowała swoje usługi oraz komunikację do funkcjonowania w przestrzeni offline i online, czyli Media Expert (sklepy z elektroniką).

Międzynarodowe korzenie rankingu Best Brands 

Nagroda Best Brands została stworzona w 2004 roku w celu promowania najlepiej zarządzanych marek na niemieckim rynku. W ciągu 18 lat ranking Best Brands przeprowadzano m.in. w Belgii,  Francji czy Włoszech. W przyszłym roku do tego grona dołączy Wielka Brytania i Szwajcaria.


Fot.: mat. prasowe
 


 

Reklama