Eurocash łączy siły z Grupą Comp. Spółki podpisały umowę o współpracy strategicznej

Eurocash łączy siły z Grupą Comp. Spółki podpisały umowę o współpracy strategicznej

Jedyne w Polsce spółki zdolne do skutecznej integracji różnorodnych systemów POS w lokalnych sklepach właśnie zawarły umowę o współpracy strategicznej, której efektem będzie stworzenie nowej platformy. Mowa o Grupie Eurocash i należącej do niej Innowacyjnej Platformie Handlu oraz firmie Comp Centrum Innowacji, dostawcy M/platform.

Celem obu firm w perspektywie długofalowej jest połączenie w ramach jednego rozwiązania wszystkich sklepów franczyzowych i partnerskich działających we współpracy z Eurocash. Na dzień startu w ramach połączonej platformy będzie działać 4,5 tys. sklepów związanych z Grupą.

Początek współpracy gigantów handlu niezależnego

Umowa Grupy Eurocash z Grupą Comp to początek współpracy dwóch gigantów handlu niezależnego: lidera w organizacji sieci franczyzowych i partnerskich z wiodącym dostawcą urządzeń, technologii i wsparcia serwisowego dla detalistów.

Jednocześnie Grupy Eurocash i Comp to te same spółki, które stoją za integracją różnych systemów kasowych w ramach dwóch unikalnych w Polsce platform usprawniających codzienną pracę właścicieli lokalnych sklepów: Innowacyjnej Platformy Handlu i M/platform. To właśnie synergii w obszarze tych rozwiązań będzie dotyczyła współpraca, która pozwoli na połączenie unikalnych kompetencji, technologii i wizji obu firm.

Partnerzy będą pracować nad wspólnymi rozwiązaniami dla detalistów, które wyznaczą nowy branżowy standard pozwalający na skuteczną konkurencję z centralnie zarządzanymi sieciami. W ramach partnerstwa powstanie nowa platforma dedykowana dla klientów Grupy Eurocash.

Eurocash chce być najważniejszym partnerem technologicznym dla lokalnych sklepów

Już na początkowym etapie współpracy, która zakłada synergię technologiczną, kooperacja wygeneruje szereg korzyści dla właścicieli lokalnych sklepów współpracujących w ramach sieci franczyzowych i partnerskich Grupy Eurocash, a także producentów oraz samych konsumentów. Co ważne, współpraca wspiera strategiczne cele obu partnerów.

Jak komentuje Paweł Surówka, prezes Eurocash, Grupa chce być najważniejszym partnerem technologicznym dla lokalnych sklepów. Pomóc ma w tym najnowsza współpraca.

Niedawno ogłoszona przez nas Strategia na lata 2023-2025 oparta jest na trzech filarach. Jednym z nich jest właśnie "Platforma Technologiczna". Mamy ambicję być dla lokalnych sklepów najważniejszym partnerem technologicznym, chcemy wzmacniać ich konkurencyjność, m.in. w oparciu o cyfryzację handlu. Współpraca z Comp Centrum Innowacji to dla nas ważny krok, który przyspieszy realizację naszego celu zwiększenia konkurencyjności sklepów lokalnych poprzez udostępnienie im nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Nasi franczyzobiorcy i partnerzy oczekują od nas rozwiązań tu i teraz.

Paweł Surówka, prezes Grupy Eurocash

Co zyskają detaliści?

Współpraca przyniesie szereg korzyści właścicielom sklepów lokalnych sieci franczyzowych i partnerskich współpracujących z Grupą Eurocash, którzy z pomocą rozwiązań wygenerowanych wspólnie przez IPH i CCI będą mogli łatwo:

  • zarządzać codziennymi procesami w sklepie,
  • zarządzać polityką cenową,
  • wdrażać wszystkie rodzaje promocji, tj. obniżki cenowe, promocje 2+1, taniej za zestaw różnych produktów itp.,
  • monitorować skuteczność prowadzonych akcji promocyjnych i ogólne wyniki sklepu,
  • indeksować towary w ramach wspólnej kartoteki towarowej,
  • konsultować się z kompetentnym i sprawnym biurem obsługi.

Docelowe rozwiązanie, nad którym chcą pracować obie spółki, pozwoli na rozszerzenie możliwości implementacji programu lojalnościowego na wszystkie wiodące systemy kasowe. Co więcej, platforma będzie zintegrowana m.in. z eurocash.pl, dzięki czemu właściciel w wygodny sposób będzie mógł skoordynować działania sprzedażowe z zakupowymi.

Umowa dodatkowo umożliwia właścicielom sklepów zakup urządzeń oraz oprogramowania Grupy Comp na preferencyjnych warunkach, a nawet jego realizację w modelu subskrypcyjnym. To znacząco obniża konieczność ponoszenia wysokich początkowych inwestycji przez właścicieli sklepów – przykładowo w sytuacji okresowej wymiany systemów kasowych w sklepie.


Foto: mat. prasowe

Reklama