Grupa Muszkieterów planuje wprowadzić na polski rynek nowy format sklepu. Jak przekazał podczas czwartkowej konferencji prasowej dyrektor generalny Marc Dherment, pierwsze sklepy w koncepcji proximity pojawią się w pierwszym kwartale 2023 roku.
Nowy format sklepów proximity w portfolio Grupy Muszkieterów
Muszkieterowie stawiają na zwiększenie ekspansji sklepów pod szyldem Intermarche. Pomóc ma w tym stworzenie nowego formatu sklepów proximity, czyli placówek łączących w sobie cechy sklepów convenience z tymi o większej powierzchni.
Pierwsze testy placówek w formacie proximity wystartują w pierwszym kwartale 2023 roku. Według zapowiedzi dyrektora generalnego Grupy, nowy format ma być mniej wymagający cenowo, a co za tym idzie – bardziej przystępny dla potencjalnych franczyzobiorców.
Jak zapowiedział Marc Dherment, według wstępnych planów pilotaż potrwa sześć miesięcy. Podczas tego czasu Grupa będzie zbierać informacje zwrotne od detalistów oraz samych konsumentów. Po tym czasie, w połowie 2023 roku Muszkieterowie postawią na dalszy rozwój formatu, a także zdecydują o jego finalnym kształcie.
Jak będzie wyglądął nowy format Muszkieterów?
Jak wyjaśniał podczas konferencji Marc Dherment, dyrektor generalny Grupy Muszkieterów, mniejsza niż w przypadku obecnych formatów powierzchnia sklepów przełoży się na niższe koszty otwarcia placówki, w tym m.in. jej dostosowania. Nowy typ sklepów ma umożliwić rozpoczęcie biznesu osobom, które nie mogły pozwolić sobie na ten ruch przy dotychczasowych warunkach.
- To może Cię zainteresować: Grupa Muszkieterów kończy kwartał z 2 mld obrotu i zapowiada dalszy rozwój
Marc Dherment zdradził, że sklepy w nowym formacie będą różniły się w zależności od lokalizacji. W tym celu powstaną dwie różne koncepcje placówek. Koncepcja miejska pojawi się w dużych miastach, natomiast podmiejska będzie charakteryzowała sklepy zlokalizowane w mniejszych miejscowościach, które nie wykazują potencjału dla dużych formatów.
Foto: mat. redakcji