„Odmień swoje życie” to hasło przewodnie nowej platformy komunikacji modelu franczyzowego Grupy Muszkieterów. Rozwiązanie ma zachęcić potencjalnych franczyzobiorców do uruchomienia własnego biznesu w ramach marki Intermarché lub Bricomarché.
Koncepcja uwzględnia digitalizację procesu rekrutacji dzięki uruchomieniu Portalu Kandydata oraz proponuje całkowicie odmieniony sposób wymiany informacji z przyszłymi przedsiębiorcami. Dwie nowe i niezależne witryny internetowe, zmiana dokumentów prawnych i unikalny koncept franczyzowy to działania będące odpowiedzią Grupy Muszkieterów na wyzwania związane z dążeniem do podnoszenia standardów franczyzy w Polsce. Platforma wystartuje 23 września tego roku.
„Chcesz odmienić swoje życie? A co się dla Ciebie liczy?”
Prace nad platformą poprzedziły badania przeprowadzone w 2021 r., których celem była analiza bieżących trendów na rynku franczyzy, a także czynników, jakie wpływają na podjęcie decyzji o rozpoczęciu działalności gospodarczej w jej ramach. Wynika z nich, że aż 70 proc. badanych myślało o założeniu własnej działalności gospodarczej, ale tylko 4 proc. odważyło się to zrobić.
Przejście od idei do działania stanowi zatem dużą barierę, co Grupa Muszkieterów chce zmienić. Otwarciu platformy towarzyszyć będzie kampania „Chcesz odmienić swoje życie? A co się dla Ciebie liczy?”.
Nowe i przyjazne kanały informacyjne
Od 23 września zainteresowani będą mieli do dyspozycji dwie strony internetowe, osobną dla modelu Intermarché (www.franczyza.intermarche.pl) i dedykowaną dla systemu Bricomarché (www.franczyza.bricomarche.pl). Z każdej z nich będą mogli pozyskać niezbędne informacje na temat procesu rekrutacji, szkoleń, ale też założeń biznesowych, zakresu wsparcia czy wartości, jakimi kieruje się Grupa. Ważną część stanowić będzie rubryka wiedzy o franczyzie. Zainteresowani znajdą listę sklepów do przejęcia oraz aktualności na temat każdej z sieci. Większość treści użytkownicy będą mogli odsłuchać w formie podcastów. Formularz będzie bezpośrednio powiązany z portalem kandydata, za pośrednictwem którego potencjalni przedsiębiorcy będą uczestniczyć w rekrutacji.
Digitalizacja procesu rekrutacji
Wraz z nową platformą komunikacji Grupa Muszkieterów dokonuje digitalizacji procesu rekrutacji i wprowadza portal kandydata. Jest to narzędzie, które umożliwi przyszłym franczyzobiorcom łatwe przejście przez cały proces rekrutacji, w tym przekazywanie niezbędnych informacji i dokumentów, planowanie spotkań i staży w sklepach oraz całościową komunikację z Działem Rekrutacji.
Jednocześnie usprawni też pracę rekruterów, dzięki gromadzeniu potrzebnych informacji o kandydatach w formie cyfrowej i w jednym miejscu. Wszystkie czynności w aplikacji mogą odbywać się zarówno z poziomu komputera, jak i urządzenia mobilnego.
Zmiany dokumentów prawnych
Uruchomienie portalu kandydata oraz nowej platformy komunikacji to nie wszystkie zmiany, jakie wdrożono w celu podniesienia standardów franczyzy Intermarché i Bricomarché. Grupa Muszkieterów wprowadza także nowy dokument potwierdzający wolę nawiązania współpracy – czyli List intencyjny.
Dokument zastąpił dotychczasową umowę członkowską, i poza oficjalnym zatwierdzeniem członkostwa kandydata, pełni funkcję informacyjną – zawiera pakiet podstawowych danych o Grupie Muszkieterów, a także precyzuje główne prawa i obowiązki obu stron.
Unikalny koncept franczyzowy
Grupa Muszkieterów oferuje atrakcyjny i oparty na unikalnych zasadach koncept franczyzowy. Właściciele sklepów Intermarché i Bricomarché są niezależnymi przedsiębiorcami, którzy sami decydują o kierunkach rozwoju Grupy oraz własnego biznesu, by jak najlepiej odpowiadać na potrzeby klientów oraz lokalnych mieszkańców. Podejmują liczne działania na rzecz społeczności w miejscowościach, w których prowadzą swoje biznesy, np. poprzez organizację akcji pomocowych.
Działalność supermarketów oznacza również odprowadzanie podatków do lokalnego samorządu. Właściciele mogą też stale rozwijać swoje placówki handlowe poprzez wdrażanie nowych konceptów oraz dodatkowe usługi, takie jak otwarcie stacji paliw czy wprowadzanie rozwiązań z zakresu e-commerce (Intermarché Drive, Bricomaty). Decydując się na taki krok, właściciele sklepów mogą liczyć na pełne wsparcie centrali Grupy Muszkieterów.
fot. mat. prasowe