Sokołów edukuje o zdrowej żywności. Marka zaprosiła influencerów na warsztaty

Sokołów edukuje o zdrowej żywności. Marka zaprosiła influencerów na warsztaty

Sokołów, jeden z największych producentów mięsa w Centralno-Wschodniej Europie i jeden z liderów branży w Polsce, edukuje na temat zdrowej i wartościowej diety dla najmłodszych. Marka zorganizowała specjalne warsztaty, na które zaproszono influencerów wraz z dziećmi.

Sokołów od lat podejmuje inicjatywy edukacyjne, których celem jest promowanie pełnowartościowej diety. Podczas ostatniego spotkania dr Wanda Baltaza, dietetyk kliniczny, przekonywała, że jedzeniem można "zaprogramować" rozwój dziecka i sprawić, że będzie zdrowym dorosłym. W trakcie warsztatów nie zabrakło także części praktycznej, podczas której uczestnicy przyrządzili pożywne, smaczne i ciekawe dania, odpowiednie nie tylko dla dzieci, ale i dla całej rodziny.

Nasze działania w szczególny sposób kierujemy do dzieci i młodzieży. Mamy dla nich ciekawą ofertę produktów, dostosowanych do ich potrzeb, czyli linię wędlin Sokoliki, której ambasadorem jest znakomity sportowiec – Łukasz Fabiański. Realizujemy również wiele akcji, poprzez które chcemy zachęcać dzieci i młodzież do właściwego odżywiania, i do zdrowego, aktywnego trybu życia.

Marcin Bałanda, dyrektor spółki ds. PR i komunikacji w Sokołów S.A.

Jakie produkty powinny być podstawą jedzenia najmłodszych?

W pierwszej części, goście mogli wysłuchać wystąpienia dr Wandy Baltaza, która przekonywała, że jedzeniem można "zaprogramować" rozwój dziecka i sprawić, że będzie zdrowym dorosłym. Dr Wanda Baltaza przedstawiła wszystkie istotne w pełnowartościowej diecie grupy produktów, zwracając uwagę na fakt, iż podstawą powinny tu być warzywa i owoce.

Foto: mat. prasowe

W codziennym menu dzieci trzeba uwzględnić źródła białka, czyli składniki niezwykle istotne dla prawidłowego rozwoju młodych organizmów. Dr Baltaza podkreśliła, że dobre jakościowo mięso (drób, cielęcina, chuda szynka czy schab), dostarcza nie tylko pełnowartościowego białka, ale też innych cennych substancji odżywczych, takich jak żelazo, cynk, witamina B12 czy niacyna (witamina B3).

A co z przetworami mięsnymi w diecie dzieci? Jak zaznaczyła dr Wanda Baltaza są bezpieczne, jednak należy wybierać te z czystą etykietą (bez barwników, stabilizatorów, sztucznych konserwantów, fosforanów, glutaminianu monosodowego) oraz o wysokiej zawartości dobrej jakości mięsa. Ekspertka podkreślała, iż zdrowe posiłki nie muszą być czasochłonne, a niekiedy nawet nie muszą wiązać się z gotowaniem. Dlatego warto wybierać dania, które są szybkie, zbilansowane i wystarczająco łatwe, aby w ich przygotowanie zaangażować dzieci.

Warsztaty z udziałem influencerów

Spotkanie, którego uczestnikami byli influencerzy wraz z dziećmi, odbyło się w zabytkowym Dworze Ziemiańskim w Woli Suchożebrskiej. Podczas części praktycznie, wspólnie z dwoma szefami kuchni – Sebastianem Olmą oraz Dominikiem Moskalenko, uczestnicy przyrządzili pożywne, smaczne i ciekawe dania, odpowiednie nie tylko dla dzieci, ale i dla całej rodziny. Sebastian Olma zaproponował przepisy na całodzienne menu.

Pomysłem na śniadanie były omlety z Paróweczkami drobiowymi Sokoliki, serem cheddar i sałatką ze świeżych warzyw; na obiad – kolorowy makaron z Foodbolówkami Sokoliki w sosie pomidorowym, z warzywami i parmezanem; zaś na kolację – gofry ziołowe z Szyneczką drobiową Sokoliki i warzywami.

Foto: mat. prasowe

Dominik Moskalenko, szef kuchni Sokołów, pokazał zaś, jak szybko i prosto można przygotować pomysłowe, smaczne i pożywne propozycje do lunchboxu. Były nimi: Parówki Sokoliki zapiekane w cieście francuskim, muffiny jajeczne z Foodbolówkami Sokoliki oraz wrapy z Szyneczką drobiową Sokoliki. W każdym z lunchboxów pojawiły się też świeże, sezonowe warzywa i owoce.

Wszystkie przygotowane wspólnie dania zostały „przetestowane” zarówno przez dorosłych, jak i młodszych uczestników warsztatów. "Zdrowe i wartościowe potrawy smakują jeszcze lepiej, gdy są spożywane z bliskimi, dlatego zawsze zachęcamy też do wspólnych posiłków" – mówi Marcin Bałanda.


Foto: mat. prasowe

Reklama