E.Leclerc notuje imponujący wzrost sprzedaży marki własnej

E.Leclerc notuje imponujący wzrost sprzedaży marki własnej

W dobie kolejnych rekordów poziomu inflacji, a co za tym idzie rosnących cen na półkach sklepowych Polacy łapią się za portfele. Jednym ze sposobów na oszczędzanie okazuje się sięganie po towary marek własnych, których udział w rynku w czerwcu br. okazał się najwyższy w historii. Imponujące wzrosty notuje w tym obszarze także sieć hipermarketów E.Leclerc.

Jak wynika z najnowszych badań NielsenIQ, w czerwcu br. udział marek własnych w rynku był największy w historii i wyniósł 21,1%. Według badania, dla 23% konsumentów jest to sposób na ograniczanie swoich wydatków. Rosnący trend potwierdzają także wyniki sprzedażowego E.Leclerc.

Rośnie sprzedaż marki własnej E.Leclerc

18% wzrost wartościowy i przeszło 6% wzrost ilościowy – to dynamika sprzedaży marek własnych, jakimi może pochwalić się E.Leclerc Polska. A jak zaznacza Jacek Stachoń z E.Leclerc Polska, "sprzedaż ciągle rośnie".

Mowa dokładnie o Wiodącej Marce – brandzie E.Leclerca, pod którym oferowane jest obecnie niemal 3 tys. produktów. A wszystko zaczęło się we wrześniu 2000 roku, kiedy w ofercie sklepów sieci można było znaleźć zaledwie 16 tego typu produktów. Jak wspomina Jacek Stacho, były to m.in. makarony, kasze, płyny do mycia szyb oraz naczyń.

Ogólnopolski trend, który będzie przyspieszał

O rosnącym udziale marek własnych w całym rynku FMCG świadczą także najnowsze dane NielsenIQ, które mówią o historycznym udziale tego typu produktów. Jak wynika z analizy, dla klientów nadal pierwszorzędne znaczenie ma cena. 7 na 10 kupujących deklaruje znajomość cen artykułów spożywczych, a 8 na 10 robiąc zakupy poszukuje promocji.

Dla prawie co 4. konsumenta sposobem na oszczędzanie jest właśnie wybór marek własnych. "Wiele zatem wskazuje na to, że utrzymujący się od kilku lat udział marek własnych w rynku będzie rósł" – mówi Jacek Stachoń z E.Leclerc Polska.

Co przyniesie przyszłość? Kluczowe obszary działań E.Leclerc Polska

Agencja NielsenIQ zidentyfikowała 4 różne obszary, w ramach których będzie kształtowała się przyszłość branży FMCG: innowacje produktowe, technologia, transformacja retailu oraz społeczeństwo i zrównoważony rozwój.

E.Leclerc, mając na uwadze powyższe wyzwania, już w 2020 roku przygotował księgę zobowiązań marek własnych dla zrównoważonego rozwoju. Znalazły się w niej wówczas m.in. deklaracje dot. wprowadzenia ekologicznych produktów marek BIO VILLAGE oraz UNI VERT – jest ich dziś już ponad 280. 

Prowadzona jest też stała kampania edukacyjna polegająca na informowaniu klientów o tym, jak zdrowo gotować oraz jakich produktów używać.  Firma zobowiązała się także do wyeliminowania z produktów wielu składników uznawanych za niekorzystne dla zdrowia.

Pod szyldami marki własnej E.Leclerc znajduje się także wiele produktów innowacyjnych. Są to m.in. szczoteczka do zębów z wymienną końcówką czy szampon w kostce. W sklepach można także kupić ciasto francuskie bez glutenu – jest to jedyny taki towar na polskim rynku.

Warto też dodać, że już w 2000 roku pojawiła się możliwość kupna towarów E.Leclerc online. Pierwszym takim punktem był sklep na warszawskim Żoliborzu. Obecnie za pośrednictwem sieci można zamawiać zakupy z 18 sklepów w Polsce, a posiadając aplikację Bonus E.Leclerc można na bieżąco śledzić atrakcyjne oferty.


Foto: E.Leclerc(facebook.com)

Reklama