Już ponad 53 tys. polskich firm sprzedaje na Shopee. Platforma idzie po więcej

Już ponad 53 tys. polskich firm sprzedaje na Shopee. Platforma idzie po więcej

Platforma zakupowa Shopee jest obecna na polskim rynku już od roku. W tym czasie na platformie zarejestrowało się już ponad 53 tys. polskich firm, a aplikacja została pobrana już ponad 7,5 miliona razy.

Shopee to wywodząca się z Singapuru platforma zakupowa, która w zadebiutowała w Polsce w 2021 roku. Głośnym echem wśród konsumentów odbijają się jej kampanie reklamowe, które za każdym razem rozbrzmiewają dobrze znane hity muzyczne.

Głośne kampanie marketingowe Shopee na polskim rynku

Pierwsza reklama telewizyjna Shopee, która wzbudziła gorące emocje, w ciągu zaledwie jednego dnia zanotowała 10 mln odsłon online na YouTube, TikToku i innych kanałach online. W chwilę stała się viralem z wieloma kreatywnymi adaptacjami.

Po roku swojej działalności w Polsce, we wrześniu 2022 roku, Shopee wystartowało z największą dotychczasową kampanią sprzedażową, 9.9 Dzień Super Zakupów, której towarzyszy muzyka gwiazdora muzyki rock polo Sławomira, pierwszego ambasadora marki Shopee w Polsce.

Shopee stawia na lokalnych sprzedawców

Mimo że Shopee jest globalną platformą e-commerce, model biznesowy firmy, który zakłada systematyczne budowanie sieci sprzedawców, skupia się nie tylko na zagranicznych firmach, ale przede wszystkim lokalnych biznesach, działających na danym rynku.

"Misją Shopee jest wspieranie rozwoju gospodarki cyfrowej, między innymi poprzez umożliwianie firmom bezproblemowego, prostego rozpoczęcia sprzedaży internetowej" – przyznaje Michał Tykarski, Business Development Director w Shopee.

W tym celu na platformie bezpłatnie dostępne jest Centrum Edukacji Sprzedawcy, zawierające materiały o różnym stopniu zaawansowania. Na podobnej zasadzie działa uruchomiony niedawno kanał na YouTube – Shopee Masters.

53 tys. polskich firm na Shopee

Singapurska platforma może pochwalić się dobrymi wynikami swoich działań. Na przestrzeni roku na Shopee zarejestrowało się już ponad 53 tys. polskich firm, które obecnie mają ponad 15 milionów aktywnych ofert.

Jak przekazuje firma, najaktywniejsi zauważają szybkie wzrosty sprzedaży – przykładowo, podczas trwającej kampanii 9.9 najlepsi sprzedawcy z kategorii FMCG zanotowali średnio 2-3-krotny wzrost liczby zamówień.

Wiele polskich firm, w ciągu roku działania platformy w Polsce, odniosło wiele sukcesów i znacząco się rozwinęło. Jeden z lokalnych sprzedawców, współpracujących z Shopee od listopada ubiegłego roku, zarobił już ponad 2,1 mln zł, dzięki sprzedaży na platformie.

Powiększające się grono odbiorców Shopee

Większość użytkowników Shopee to osoby między 18. a 30. rokiem życia. Stale rośnie jednak liczba osób starszych, w wieku powyżej 50. roku życia. Chociaż najbardziej aktywni są kupujący z Warszawy, Krakowa i Wrocławia, to jednak coraz więcej zamówień spływa również od osób spoza dużych miast. 


Foto: Shopee

Reklama