POHiD: My jako handel staramy się absolutnie nie podnosić naszych marż

POHiD: My jako handel staramy się absolutnie nie podnosić naszych marż

Branża handlowa boryka się z wieloma problemami. Rosnące ceny produkcji, braki na półkach sklepowych oraz galopująca inflacja to jedynie część spośród nich. Efektem tej sytuacji są coraz wyższe ceny, które na półkach sklepowych obserwują konsumenci – mówi Renata Juszkiewicz, prezeska zarządu Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji i zaznacza, że handel stara się nie podnosić marż.

Mimo że w koszykach zakupowych znajduje się obecnie mniej produktów, to koszty zakupów rosną. "Wiemy doskonale, że koszty życia poszły w górę, że są wysokie kredyty, że klienci nie mają pieniędzy" – zaznacza Renata Juszkiewicz, prezeska zarządu POHiD w rozmowie z eNewsroom. 

Wyzwania w branży handlowej nie odpuszczają

Prezeska POHiD przyznaje, że głównym problemem jest galopująca inflacja. "Wszyscy to odczuwamy, konsumenci narzekają, że ceny idą w górę. Ceny, które my oferujemy w naszych sklepach są efektem tej sytuacji" – komentuje.

Jak dodaje, wzrosły ceny surowców oraz koszty przetwórstwa i przygotowania produktów. Kolejnym wyzwaniem, z którym mierzy się handel są nadal widoczne problemy w łańcuchach dostaw, które dotyczą niektórych asortymentów. 

Konsumenci nie mają pieniędzy. "Staramy się nie podnosić naszych marż"

Wedlug wstępnych danych GUS inflacja w sierpniu przekroczyła granicę 16%. Wzrost cen nie pozostaje bez wpływu na budżety Polaków. Jak przyznaje Renata Juszkiewicz, branża doskonale wie o tym, że koszty życia poszły w górę, a klienci nie mają pieniędzy. "My jako handel staramy się absolutnie nie podnosić naszych marż" – zaznacza prezeska POHiD.

Na ceny produktów wpływają także zerwane łańcuchy dostaw, czego przykładem mogą być chociażby reglamentacje cukru, które pojawiły się w ostatnim czasie w wielu sieciach handlowych. Jak dodaje Renata Juszkiewicz, branża stara się wszystkimi możliwymi sposobami zadbać o to, by ciąg dostaw nie był zachwiany. "Teraz dostawcy cukru przychodzą do nas z nowymi cennikami – nie możemy nic z tym zrobić. Dbamy o to, żeby cukier był dostępny" – zapewnia prezeska POHiD.


Foto: Renata Renata Juszkiewicz, prezeska zarządu POHiD (mat. redakcji)
Źródło: eNewsroom

Reklama