Jak zwiększyć sprzedaż w IV kwartale roku?

Czwarty kwartał w wielu branżach jest najgorętszym okresem w roku. Szczególnie w punktach handlowych. Wśród różnych okazji, najważniejsze dni w kalendarzu każdego przedsiębiorcy to święta Bożego Narodzenia oraz Black Friday.

Kupujący potrafią w tym czasie wydać zdecydowanie więcej niż zwykle. To najlepszy okres, by przyciągnąć największą ilość potencjalnych klientów.

Kiedy rozpocząć działania?

Najintensywniejszy czas rozpoczyna się już na początku listopada. Dlatego podpowiadamy jakie usługi warto wdrożyć, by w pełni wykorzystać potencjał tego okresu i zwiększyć szanse sprzedaży.

Jakie działania podjąć?

  • kampanie promocyjne z promotorami: degustacje, animacje, samplingi, demonstracje;
  • dedykowane strefy sprzedażowe;
  • budowa dedykowanych ekspozycji;
  • materiały POS przy półce (lightbox’y, wobbler’y, shelfliner’y, topper’y, checkout’y);
  • standy;
  • merchandising;
  • outsoursing sił sprzedaży;
  • programy lojalnościowe;
  • konkursy.


Jak widać możliwości jest wiele, z pewnością każdy znajdzie usługę odpowiednią dla swojego biznesu. Warto mieć oczy szeroko otwarte, aby wyciągnąć z tego czasu jak najwięcej.

Jak to zrobić?

Jeśli chcesz wykorzystać potencjał tego wyjątkowego okresu i zastanawiasz się nad rozwiązaniami najlepszymi dla Twojego brandu z pewnością z pomocą przyjdzie agencja marketingowa 4Mat.