Żabka, obserwując rosnące z miesiąca na miesiąc zainteresowanie programem „Dobra Paczka”, podjęła decyzję o jego rozszerzeniu na kolejne sklepy w Poznaniu i Wrocławiu. W ramach realizowanej od grudnia 2021 r. akcji, której hasło przewodnie brzmi „Proste rozwiązanie na niemarnowanie”, klienci w aplikacji mobilnej Żappka mogą zamawiać zestaw dwóch lub trzech produktów z krótkim terminem przydatności do spożycia za połowę ceny.
Rocznie na całym świecie marnujemy około 1 mld ton żywności, a statystyczny Polak wyrzuca w ciągu roku aż 247 kg jedzenia! Jednak marnowanie żywności to problem nie tylko ekonomiczny. To także negatywny wpływ na środowisko – poprzez zwiększone zużycie zasobów m.in. wody i energii oraz nadprodukcję śmieci. „Dobra Paczka” to projekt Żabki mający na celu zmniejszenie ilości marnowanej żywności w sklepach i jest działaniem wspierającym realizację jej Strategii Odpowiedzialności, w której sieć zobowiązała się m.in. do przeciwdziałania marnowaniu żywności.
Zyskują klienci...
Projekt „Dobra Paczka” jest skierowany do osób, które tak jak Żabka nie lubią, gdy żywność się marnuje. Za pomocą aplikacji mobilnej Żappka klienci mogą zamówić „Dobrą Paczkę”, czyli zestaw pełnowartościowych produktów z krótką datą przydatności do spożycia za połowę ceny. Do wyboru są trzy rodzaje paczek: dla wegetarian, dla wegan i dla osób bez konkretnych preferencji żywieniowych.
W produktach sprzedawanych w ramach „Dobrej Paczki” można znaleźć dania obiadowe, kanapki i inne przekąski. „Dobra Paczka” to paczka niespodzianka – przed zakupem klient zna tylko kategorię produktów, które się w niej znajdują. Gotową paczkę klient może odebrać w sklepie w wybranym przez siebie czasie – jej cena zawsze wyniesie 50 proc. wartości produktów, a zapłacić za nią należy w sklepie przy pomocy dowolnego sposobu płatności.
... i franczyzobiorcy
Wdrożenie „Dobrej Paczki” przynosi wymierne korzyści także dla franczyzobiorców, do których m.in. należą mniejsze straty finansowe oraz zmniejszanie kosztów utylizacji produktów świeżych po terminie. Projekt „Dobra Paczka” przyciąga do sklepu także grupę nowych klientów.
Żabka przeciw marnowaniu żywności
Odpowiedzią Żabki na problem marnowania żywności jest nie tylko narzędzie „Dobra Paczka”, ale także stworzony i rozwijany ekosystem convenience, który ułatwia klientom korzystanie z rozwiązań wspierających minimalizowanie strat żywności. Blisko 90% artykułów dostępnych w sklepach sieci to produkty przeznaczone do natychmiastowej konsumpcji, dzięki czemu w łatwy sposób zaspokajają potrzeby żywieniowe jak głód czy pragnienie, bez konieczności robienia zakupów na zapas.
Aby zapobiegać marnowaniu żywności w sklepach, Żabka wdrożyła kody GS1 i system zarządzania terminami przydatności do spożycia produktów QMS (Quick Meal Solutions). Sieć współpracuje też z partnerami społecznymi w celu zwiększenia efektywności dystrybucji produktów żywieniowych wśród osób potrzebujących takiego wsparcia – w 2021 roku przekazała organizacjom pożytku publicznego prawie 630 ton żywności
fot.: materiały prasowe, materiały redakcyjne